Speen

<p>Dochter van een maand vindt een speentje erg fijn. Bij krampjes, na de fles, tijdens het wachten op de fles. Snachts niet. Ik vraag me alleen af of ik hier niet te veel aan toegeef. Of kan dat op deze leeftijd nog niet. Ze laat zelf wel goed merken als ze hem niet wil. Ik heb het idee dat het haar echt kalmeert, maar ben bang dat ze straks niet meer zonder wil.</p>
 
Wat is er mis met een speen? Prima toch als ze die wilt. Als ze nog ouder wordt, geeft ze vanzelf wel aan of ze altijd een speen nodig heeft met slapen of niet. En ja, dat moet je dan op den duur weer afleren maar dat duurt nog wel een paar jaartjes. Als je kindje graag een speen heeft, prima toch! 
 
Mijn dochter is nu 1.5 en slaapt nog steeds met een speen. Dat is echt niet gek. De rest van de dag krijgt ze m niet, alleen in bed. Als ze tussen 2-3 jaar is, wil ik dat wel gaan afleren, maar nu is het nog prima.
Andere kinderen gaan duimen of steken hun vingers in hun mond, dat is ook niet ideaal. Of ze hebben een bed vol knuffels nodig om in slaap te vallen. Maar je doet er weinig aan, elk kind heeft zo zijn eigen behoeftes!
 
Hoi
Zolang je er oplet dat je de speen geeft alleen als ze zuigbehoefte heeft en niet omdat het makkelijk is als ze even stil word het speen gebruik na 3/4 maanden van zelf minder dan neemt de zuigbehoefte af nu met bijna 6 maand bij mijn dochter liggen ze alleen nog maar in bed en luiertas want zonder speen kan ze niet inslaap komen 
 
Terug
Bovenaan