Speen

<p>Hoi, </p><p>ik ben niet zo een voorstander van een speen. Nu werd hij tot week 8 in bed gelegd zonder speen. Q is nu 14 weken. Mijn man deed het dus met speen. dus nu wordt Q in bed gelegd met speen, is die rustiger. Gooit hem soms 2 soms 10x uit en gaat huilen. Ik doe hem terug en dan slaapt hij. <br />nu haal ik de speen s’avonds eruit (hij slaapt tot 7) Deed ik ook met zijn dutjes. Nu met zijn dutjes houdt hij de speen in, ik heb de neiging om hem toch eruit te halen (mijn idee is dat hij dan beter slaapt) Maar het lijkt dat hij dan opeens wakker wordt als ik hem eruit haal?</p><p>heeft iemand tips? Of moet ik de speen er gewoon in laten? Ik ben namelijk bang dat ie dat s’avonds ook gaat krijgen en ik er midden in de nacht uit moet om de speen erin te doen als die uitvalt?</p>

Ons zoontje is met 35 weken geboren en moest aan de speen omdat ie t zuigen nog niet goed ontwikkeld had maar hij deed ook uittuffen vanaf een half jaar ongeveer. Ik heb idd ook smorgens met dutje als die sliep de speen eruit gehaald en toen na half jaar ook als ik na bed ging savonds. Als hij hem wilde wist ie hem zelf wel te vinden in bed. Ons zoontje was er met 9 maanden helemaal vanaf 

Onze dochter had vanaf haar geboorte een enorme zuigbehoefte. Rond de 3 maanden moest ze niks meer hebben van een speen, maar lag ze het liefst constant bij mij aan de borst om haar zuigbehoefte te bevredigen. Dit werkte uiteindelijk niet echt voor mij, omdat ik uren met haar zat overdag. Ze weigerde de speen compleet. Rond 5 maanden wilde ze deze wel in een keer weer en valt ze veel rustiger in slaap. Ik denk dat dit ook gekomen is doordat ik noodgedwongen ben moeten stoppen met borstvoeding geven. Ze heeft alleen een speen als ze gaat slapen. Als ze eenmaal diep slaapt, spuggt ze hem ook uit en heeft hem 9/10 keer niet meer nodig om opnieuw in slaap te komen als ze ‘s nachts even wakker wordt. Als ze echt gaat zoeken, weet ik dat ze hem nodig heeft en krijgt ze hem ook, maar dat is echt nog heel sporadisch. Ze zeggen dat slapen met een speen kan helpen tegen wiegendood omdat ze als ze hem in houden moeilijk met hun gezichtje in het matras kunnen gaan liggen. Of dit echt waar is weet ik niet, maar het feit dat onze dochter rustig in slaap valt met speen is ons veel waard. 

Onze dochter wou als baby nooit een speen. Toen haar tandjes door kwamen wou ze opeens op een speen bijten en van bijten werd dit toch gebruik maken van de speen.. Al gauw merkte we dat ze niet meer in slaap kwam zonder en iedere keer wakker werd zodra de speen uit viel en ze deze niet terug kon vinden. Zoals je zegt, dit kan 2x of 10x per nacht gebeuren. 
Wij hebben toen besloten de speen volledig weg te doen. Dus ook niet voor kleine dutjes, of overdag. Want voorheen heeft ze nooit behoefte gehad, dus waarom nu opeens wel? Dit was even 2 dagen/nachten huilen en doorzetten maar daarna was ze de speen weer helemaal vergeten en sliep ze weer perfect door zonder behulp van de speen of wakker te worden.

Terug
Bovenaan