Speen

Hoi mama’s,

Wij hebben een zoontje van 2 mnd oud. Hij is erg hebberig naar zijn speen. Vooral snachts. Geen probleem opzich, maar zodra de speen “uitvalt” wordt hij wakker en gaat hij mopperen en kan hij niet meer lekker in slaap komen. En dit gebeurt niet 1x maar misschien wel 20x op een nacht. Dus daar gaat onze nachtrust..
Hebben jullie tips hoe hij daar minder last van gaat krijgen??

Alvast bedankt!

Je zou eens kunnen kijken op de site van Snuggles en Dreams. Zij heeft een blog hierover. Maar volgens mij geeft zij als enige oplossing: speentje cold turkey weghalen. Zal even paar nachten lastig zijn, maar werkt volgens haar wel het beste. Succes!

Heel bekend... Hier het zelfde. Mijn record was vanaf half 3 tot half 6, 17 keer eruit. Ik weet niet of je nacht voeding geeft maar ik was er eerst mee gestopt omdat hij vanaf zijn laatste fles van 11 uur goed door sliep tot dan maar nu laat ik hem vanaf 7 uur savonds door slapen tot hij wakker word en geef hem dan nog een fles (en een schone luier). Hij komt ook dan om half 3 ik geef hem een fles waar ik dan een half uur mee wakker ben maar kan daarna weer tot half 7 door slapen. Vind ik net wat fijner dan idd 20 keer op en neer lopen haha

Dat is inderdaad een vervelende maar heel herkenbare periode met kindjes die de speen gewend zijn. Het wordt beter als ze zelf de speen terug kunnen doen. Die van mij kon dat iets onder 6 maanden. 
Verder was het hier vaak een teken dat er toch een nachtvoeding nodig was. Snellere oplossing dan tig keer op en neer voor de speen. 
Bij ons lag ze in de cosleeper en ik hield dan een hand erop om het laatste uurtje van de nacht door te komen. Maar er zijn ook speenknuffeltjes of spenen van philips die wat gewicht hebben (werkt alleen met rugslapen). 
Het is vaak gewoon uitzitten tot ze het zelf kunnen. Periodes met slecht slapen verbeteren ook weer. Cold turkey afpakken vond ik zelf erg zielig. Daarnaast heeft de speen toch voor best wat geborgenheid en troost gezorgd met bijvoorbeeld ziek zijn of heel erg moe zijn. Ze is nu 22 mnd en we gebruiken m nog steeds enkel voor slapen of bijzonderheden. Niet de hele dag door. 

Oooh zoooo herkenbaar dit! Ik ben nog steeds een oplossing hiervoor aan het zoeken haha! Wat bij ons werkt is als hij tussen ons in slaapt, dan slaaptie gewoon goed door en heeft hij de speen niet nodig. Ik leg hem aan het begin vd nacht in zn eigen bedje (op onze kamer). Maar ergens midden in de nacht wordt hij dan wakker en valt weer in slaap zodra je het speentje geeft, alleen ben je vanaf dat moment dus non stop bezig met het speentje terug geven. Ik vond m'n slaap toch belangrijker, zeker sinds ik weer aan het werk ben, dus op een gegeven moment ben ik hem gewoon bij ons in bed gaan pakken vanaf het moment dat hij wakker werd voor de speen. Dan slaapt hij wel gewoon door tot de ochtend. Ik wil echter toch liever dat hij gewoon in zijn eigen bedje kan doorslapen, dus hoop heel erg dat dit gaat verbeteren als hij dalijk een pap flesje mag voor het slapen, zodat hij hopelijk door zn volle buikje ook wat dieper slaapt. Geen idee of dat verschil gaat maken, maar daar is mijn hoop op gevestigd momenteel haha!

Wij proberen nu een paar avonden dit;

De laatste fles om 22:30 en dan krijgt hij 180 met 3 schepjes gewone Kruidvat voeding en 3 schepjes forte. En hij doet het een partij goed!!
Hij is meer verzadigd en slaapt rustiger. Hij laat zich nu een keer horen rond 05:30 en dan doen we de speen er een keer of 3 in maar als de speen uitvalt is hij ook niet meer zo paniekerig en slaapt zo verder ???

Misschien helpt t bij jullie ook☺️

Terug
Bovenaan