Speen

Hi!<br />Over 3 weken uitgerekend, erg spannend! Nog meer meiden die zo dichtbij zijn nu? ?? <br />Afgelopen dagen veel gehoord en gelezen over spenen in het nieuws/op social media. Hoe denken jullie erover? Uiteindelijk is elke speen slecht voor het gebit.. welke gaan jullie gebruiken?<br />Liefs.<br />
 
Wat je zegt, elke speen is inderdaad slecht. Je moet gewoon zorgen dat ze er optijd me stoppen. Wij gebruiken zelf wel de frigg, dat is de enige die ze neemt om dat hij langer is

En spannend! Heel veel succes
 
Wij zijn een speen gaan gebruiken omdat ze ging duimen en dat is nog slechter voor het gebit en lastiger af te leren…
We gebruiken de Philips Avent.
 
Mijn oudste pakte alleen de bibs. Hij was 2 jaar en 2 maanden toen we hem weg hebben gedaan. Niks te zien aan z'n mond en gebit.


De middelste pakte alleen de avent. Hij is bijna 2 en heeft hem nog. Hij heeft super rechte tandjes.


De jongste pakte juist weer alleen de difrax. Ze is 6 maanden en heeft nog geen tanden, haha!


Ik zou lekker geven welke ze het best pakken. Tegenwoordig moet overal wat over gezegt worden. Toen ik moeder werd 3 jaar geleden was ze ronde juist het beste die je kon geven..
 
Hee hoi
Inderdaad elke speen is slecht voor het gebit, omdat ze zorgen voor een lage tongpositie. Maar datzelfde geldt ook voor duimzuigen, Een baby heeft ongeveer tot 3 tot 6 maanden een zuigbehoefte en daarna wordt het een gewoonte. Met mijn oudste merkte ik ook rond de 6 maanden had hij geen behoefte meer aan die speen dus heb ik de speen ook niet meer aangeboden. Maargoed blijft altijd lastig ondertussen heb ik een duimzuiger van 2 jaar waarmee ik hard aan het oefenen ben om dit af te leren, wat dat betreft een speen kun je uiteindelijk weggooien en klaar.
 
Duimzuigen is moeilijker af te leren, want de duim kan je niet afpakken. Ik ben pas gestopt met duimen nadat ik op mijn voortanden viel. Na het terugzetten van de tanden deed duimen te veel pijn. Mijn ouders hadden tegen die tijd al veel geprobeerd.
Baby's hebben een zuigbehoefte. Als je geen speen of tepel geeft om hieraan te voldoen pakken ze hun duim/ handje.
 
Mijn peuter kreeg wel een speen maar had weinig interesse gelukkig: wel in de gaten gehouden dat ze niet ging duimen daarvoor in de plaats want dan ben je nog verder van huis. Bij de volgende gaan we de speen niet bewust aanbieden maar wellicht als ze begint te duimen dan toch wel
 
Mijn kinderen hadden de eerste weken behoefte aan een speentje, maar daarna niet meer. De oudste ging duimen, de jongste heeft niks. Dus het is niet perse zo dat als je ze in het begin een speentje aanbiedt het zo blijft. Ik zou wel een speentje kopen, maar alleen geven als je babietje daar behoefte aan heeft. Anders niet.
 
Terug
Bovenaan