Speen

Hallo, mijn dochter is nu 3 weken oud. Ze heeft erg veel zuigbehoefte, ik wilde eerst niet aan een speen. Ik heb haar deze toch maar gegeven omdat ze anders maar steeds ging huilen. Nu heb ik het probleem dat de speen uit haar mond valt en ik deze er iedere keer weer in moet doen anders gaat ze weer huilen. Hebben andere moeders hier ervaring mee? Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Irritant he!! Maar goed als ze ouder worden kan je het speengebruik afbouwen (daar zijn we nu mee bezig).

Sommige mensen leggen doekjes tegen de speen aan zodat deze er niet uitvalt, maar dat heb ik nooit gedaan, lijkt me eng, dus steeds weer de speen erin stoppen, tot aan slaap!

Sterkte
 
ja ik heb hetzelfde probleem, de duim wil ik niet al heeft hij die zelf in de hand, maar moeilijker om vanaf te komen denk ik. de speen was het alternatief maar valt vaak uit, vooral aangezien sam vrij bewegelijk is, dus moet ik er vaak aan geloven. heeft iemand iets ervoor zou ik het ook graag willen eten. succes
 
Wij hebben elastiekjes om haar oortjes overwogen..;)

Eindeloos terugduwen is je lot als ouder vrees ik.

Wij hebben ook een spuugdoekje door die ring gestoken om de boel zo enigzins te kunnen stutten. Dit werkt echter alleen als de baby op zijn/haar zij ligt, en dat deed Lizzy na een week of zes al niet meer...

Sterkte!
 
Dat de speen er uitvalt komt gewoon omdat ze als ze zo jong zijn nog geen controle over een lichaam hebben.
Er is eigenlijk niets aan te doen.
Hoe vaak wij ook niet gezegd hebben we gaan er spiekies aan vast maken en achter d'r oren stoppen , dan blijft ie er in zitten.
Maar als het goed is is het met een maand of 3-4 over en blijft ie er wel gewoon in.
Bij Renske was het zelfs zo dat die hem d'r weer in stopte als ze hem kwijt raakte.
Ja en tot die tijd, kan je niet echt veel doen.

Het maakt trouwens niet uit af je ze een speen of een duim geeft, ook een duim blijft er normaal niet in zitten , dan moet je net zo veel lopen.

succes,
Bianca
 
Terug
Bovenaan