speen

Vanaf welke leeftijd moet je de speen af gaan bouwen?
Ik vind het namelijk vreselijk als je een kind van 4 ziet die nog een speen in zijn mond heeft.
mijn zoon van 9 maanden vind hem ook nog heerlijk  , merk wel al dat het iets minder word.

gr.sandra
 
Hoi Sandra,
Heb er nog geen ervaring mee want mijn dochter is een duimelotje (de vraag is hoe we dat ooit gaan afleren... maar goed dat wilde jij niet weten)
Is het misschien een idee om het eerst alleen maar in bed nog toe te staan en hem bij het wakker worden in bed te laten liggen? Zolang ze alleen in bed met slapen op dat ding slobberen heb je er overdag niet de last van en zie je niet steeds die tut in de mond maar gaat het echt bij het slapen horen. en later als ze groter zijn en je het wat meer kan uitleggen zou je het misschien verder kunenn gaan afbouwen?
Succes ermee! groetjes Irene
 
Ik kreeg het volgende advies van het Consultatiebureau:
"Afbouwen vanaf 1 jaar en dan beginnen met de speen 's nachts weg te halen. Overdag nog tijdelijk toestaan en langzaamaan gaan verminderen. Als ze dan gaan duimen, speen weer teruggeven en later nog eens proberen."
Ik vond dat erg raar eigenlijk, want ik heb liever dat ze hem 's nachts gebruikt dan overdag. Ze is nu 4,5 maand en overdag geef ik hem eigenlijk bijna nooit meer. Alleen als ze moe begint te worden en gaat huilen, dan krijgt ze haar speentje en breng ik haar naar bed. Ik probeer de speen nu zoveel mogelijk met slapen te associeren en niet met spelen en wakker zijn. Ik vind het namelijk ook vreselijk om oudere kinderen met een speen te zien.
Hopelijk heb je hier wat aan. Succes en laat maar weten hoe het is gegaan als je je er al aan gaat wagen!! Misschien heb jij dan weer tips voor de rest.

Groetjes!!
 
hoi ,

we zijn een weke geleden begonnen met de speen niet meer zelf geven(dat gebeurde nog wel eens)en dat gaat prima , hij heeft er helemaal geen behoefte meer aan alleen als hij inderdaad moe word en gaat slapen , dus dan krijgt hij nog gewoon de speen.
Hij zit nu wel wat meer met zijn vingers in zijn mond maar dat komt denk ik voornamelijk omdat zijn tanden(eindelijk)door komen hij zit daar steeds te wrijven.
Dus tot nu toe valt het hartstikke mee om met de speen overdag af te bouwen.

gr.sandra
 
Terug
Bovenaan