speen

Ik heb een vraagje...
Mijn zoontje van 2.5 week oud krijgt flesvoeding. Ik zit alleen te tobben met de speen waar hij uit drinkt.
De een kost hem zoveel energie dat hij na 15 minuten volledig in slaap valt en niet meer wilt drinken terwijl er nog heel veel in zit. De andere speen verzuipt hij in zodat de helft uit zijn mondje loopt. Ik gebruik nu avent nr 2 maar dat gaat ook niet zo denderend. Wie heeft er nog een tip voor mij??? Ik heb inmiddels alle soorten flessen in huis. groetjes
 
ja ik ken het probleem, ook ik had dat met mijn dochtertje, 1-2-3 speentjes geprobeerd, ook geen succes, dat spoot eruit werkelijk. Waar ik nu al een tijdje succes met heb ik zo'n difrax fles met gewone kersspeen, dat gaat eigenlijk al tijden goed. maar het is tobben hoor met al die flessenspeentjes, dat hoor ik van iedereen. Er zit niet anders op dan zowat alle spenen te proberen tot je een keer succes hebt!

gr sandra mv kim 4 mnd
 
Wij hebben ook een tijdje moeten zoeken en uiteindelijk blijven hangen op de difrax-kersspeen. Maar daar maken we het gaatje iets groter van met een uitgekookte naald. Dit op advies van o.a. het CB. Nova is nu bijna zes weken en het gaat nog steeds goed. Het blijft inderdaad zoeken. Maar dat is eigenlijk met alles zo. Alles is nu eenmaal nieuw... Maar het is wel steeds een kick als je weer iets hebt gevonden dat goed werkt, vind ik! Probeer het dus eens met het groter maken van de gewone speen. Da's een goede tussenweg. Succes!!!
 
Hoi Mirjam.
Ik heb met mijn dochter van inmiddels al bijna 7 maanden dit probleem ook gekend.
De Avent-spenen lekte zij ontzettend langs, dus ben ik overgestapt op Difrax-flessen (die kromme) en dat ging eigenlijk direct goed met de kersspeen. (die zit er standaard op als je de fles koopt) Dat was maat S en nu drinkt ze sinds 1,5 maand door maat M.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Antine
 
Wat zijn we allemaal eengezind zeg! Ook wij hadden hetzelfde probleem met de flessenspenen. En na alles geprobeerd te hebben, zelfs het zelf groter maken van het gat in het speentje waar ze er een half uur over deed, zijn ook wij overgestapt op de difrax speen maatje s. Die krijgt ze nu nog steeds en werkt perfect. Mijn oudste heeft deze speen vanaf het begin tot ze van de fles af was gehad en is zelfs nooit overgestapt op een grotere maat omdat ze zich dan snel verslikte.

 
Terug
Bovenaan