Speen

Hallo allemaal,

Onze dochter van 18 weken krijgt flesvoeding en wij gebruiken Aventflessen, waar wij heel tevreden mee zijn.

Nu vragen wij ons het volgende af: wij gebruiken (nog steeds) de zgn. pasgeborene-speen met 1 gaatje. We hebben al een paar keer geprobeerd over te stappen naar een speen met twee gaatjes maar de fles is dan naar ons idee véél te snel leeg (binnen 8 minuten!).

Ze drinkt momenteel 165 cc per fles en doet daar plm. 15 à 20 minuten over met de 1-gaatje-speen. Wij hebben van verschillende mensen begrepen dat het belangrijk is dat niet alleen haar honger gestild wordt maar ook haar zuigbehoefte en dat het wenselijk is dat een baby toch wel 20 minuten over een fles doet. Maar hoe verhoud zich dat dan weer tot de hoeveelheid? Je kind gaat per slot van rekening steeds meer drinken.

En wanneer en waarom zijn jullie overgestapt naar spenen met meerdere gaatjes?

Alvast bedankt voor de reactie!
 
Beste Paula,

Bij onze dochter ging dit ook telkens te snel. We zijn pas na 3 maand overgestapt op speen 2 van Avent. Ook omdat we nutriton erbij deden waardoor het wat dikker was en daardoor dronk ze pas geleidelijker met speen 2! Eerst ging dit ook te snel. Ik heb dit nu ook met de papfles met Bambix. Met speen 3 van Avent krijg je er niets uit en met de 3-standen speen gaat het eigenlijk te hard. Probeer het nu weer met Nutriton te vermengen waardoor het wat dikker is en misschien haar ontlasting helpt! Ze heeft nl. telkens problemen daarmee! En we krijgen telkens maar te horen dat we laxeermiddel erbij moeten doen. Maar dit vinden we zelf niet echt fijn en normaal om dit telkens maar te geven!


Groetjes moeder van Danique (7,5 maand)
 
Hoi
Mijn dochter, inmiddels 7 mnd, is met 3 mnd overgegaan naar 2-gaatjesspeen. Je merkt dat ze ondeduldig wordt met de 1 gaatjes speen, met armen onrustig enzo. De 2-gaatjes speen gaat inderdaad wat sneller. wij hebben vaak gepauzeerd tijdens de fles, zo'n 4 keer, om te laten wennen. De zuigkracht wordt dan na een tijdje aangepast. Succes!
 
Ik ben met twee maanden overgegaan naar no. 2 van Avent. Mijn dochtertje drinkt wel vrij snel, maar ik probeer gewoon regelmatig te stoppen en te pauzeren. En voor de zuigbehoeft geef ik af en toe een speentje. Niet om haar stil te krijgen, maar puur voor het zuigen. Anders gaat ze op mijn arm of op haar handje zuigen.
De 3 standen speen van Avent vind ik ook veel te snel. Vreemd, want stand I zou te vergelijken moeten zijn met een speen 2 als ik dat zo op de verpakking zie.
Omdat ik nu ook Nutriton toevoeg heb ik speen 2 gehouden en het gaatje iets groter geprikt. Dit gaat nu prima. Ze moet toch wat moeite doen en het gaat niet te snel.

Succes verder
 
Ik ben met 4 maanden overgegaan naar nr.3.
's Avonds geef ik mijn dochtertje een combi van BV en Nutrilon met 2 eetlepels rijstebloem. De voeding blijft erg dun, terwijl op de verpakking van de rijstebloem staat dat de voeding met een pap- of 3 standenspeen moet worden gegeven (komt waarschijnlijk door de BV?). Maar met de 3-standen speen ging het veel te snel, verslikte ze zich en de helft liep uit haar mondje! Heb toen een groter gaatje gemaakt in een no. 1 speen, sindsdien drinkt ze prima!
 
Terug
Bovenaan