Speen

Mijn zoontje is 28 augustus geboren, ik geef flesvoeding, maar ben nog een beetje zoekende naar een goede speen. De ene gaat te snel, de andere te langzaam. Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald soort speen?? Graag hoor ik jullie ervaringen, want 100 ml in 5 minuten opdrinken vind ik wel een beetje snel. Hij spuugt niet en gaat ook meteen weer slapen erna, maar we gieten het er in heb ik het idee.

Groetjes,
Saskia
 
Hoi, ik had hetzelfde probleem met mijn zoontje. Toen heb ik een Avent fles gekocht met de Avent speen 1 (is voor de eerste maand: met 1 gaatje) en ik vind die echt de beste, ik gebruik de Avent fles nu nog steeds. Succes!
 
Hoi,

Ik herken het probleem helemaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meerder spenen geprobeerd heb en geen 1 goede heb kunnen vinden.
mijn zoontje is nu bijna negen maanden en ik zit nog steeds niet langer dan 5 minuten per voeding.
 
Hoi, ook ik gebruik de Avent fles en speen, mijn dochter is nu 8 weken en ik ben sinds gisteren overgestapt van speen 1 naar speen 2 omdat zij ook zo snel dronk, ze krijgt nu 180 en doet er 12 a 15 minuten over, maar mocht het je niet lukken dan tussendoor even de speen eruit trekken en laten boeren en dan weer verder laten drinken, zo ben ik ook bezig geweest maar er is geen kleinere speen dan de 1 van Avent, ik ben er naar op zoek geweest maar kreeg bij alle babyspeciaalzaken hetzelfde antwoord. Succes ermee
 
Hoi Saskia,
Ik had als eerste ook de Avent, maar ben daarvan af gestapt. Hij pakte hem niet goed en slurpte er nogal aan. Met veel lucht tot gevolg. Toen heb ik de dental speen van diafrax genomen in de kleinste maat. Nu, 4 maanden later, gebruik ik die nog steeds.
Eerst deed ik het ook met die fles van diafrax, die een luchtmembraan in de bodem heeft, maar dat werkt niet zo goed in de flessenwarmer. Nu zet ik dat speentje op een gewoon flesje van Medela (van het kolven).
Dat is een ander handig puntje: je kunt elke fles behalve de Avent fles gebruiken met dit speentje.
Een echte aanrader wat mij betreft!
Succes ermee en als het niet lekker loopt met een fles, zou ik gewoon proberen tot je er een vindt die wel goed werkt. Hoewel je kindje ook wel even moet leren drinken met elke fles.
 
Terug
Bovenaan