speen

Hallo,

Mijn dochtertje van net 2 gebruikt 's nachts nog een speen. Wie weet of dat eigenlijk kwaad kan ivm de tandjes. Het maakt mij nl. niet uit dat ze die speen nog heeft. Ze slaapt over het algemeen prima en dat is me ook veel waard.Als ze wakker is heeft ze geen speen.

Hoor het graag van jullie.

Groetjes van Renate
 
Mijn dochtertje, net 2, heeft 's nachts ook nog steeds een speen.. Heb er zelf geen last van en overdag mag ze hem ook niet in..
Ik heb liever dat mijn dochter een speen heeft die we mettertijd aan Sinterklaas inleveren dan dan ze 8 is en nog steeds duimt!

Groetjes,
Charelle mv Guusje
 
Hoi,

mijn dochtertje heeft ook nog (steeds)een speen. Met name alleen 's nachts en zo vlak voor het eten als ze wat moe is. Heb er totaal geen probleem mee. Zoals hier boven al gezegd word liever een speen als duim want ja.......die geef je niet weg en de speen wel.

Gr van Louise mama v Floortje 28 mnd
 
Hier ook een dochter van net twee, die slaapt met een speen.
Het CB vond wel dat het tijd werd er mee te stoppen, maar dat maken zij niet uit !!
haha
Geloof dat de tandarts zegt tot een jaar of drie...
Maar zonder is vast beter..Ik vind het ook lastig, heb twee oudere kids, die hebben er nooit een gehad..ben met de jongste toen toch begonnen, omdat ze zoveel moest op jonge leeftijd, en ik haar vaak overal mee naar toe moest nemen..school, sport van de kdis etc.
Maa heb wel spijt..ahhh, gewoon niet aan beginnen is zoveel makkelijker.

Gr Rina
 
Hoi Renate,

Onze zoon is ook twee en heeft ook nog een speen. En ook alleen maar in bed. Dus ook wel tijdens zijn middagslaapje. Maar met name als wij 's avonds nog even gaan kijken zien we in meer dan de helft van de tijd dat hij zijn speen niet in heeft. Wel weer als hij 's morgens wakker wordt. Of het kwaad kan voor de tanden, kun je misschien even met de tandarts overleggen? Ik heb al hele gesprekken gehad met mijn eigen tandarts over hoe om te gaan met kindertandjes (zo is het het beste als ze maar 7 keer per dag een zoetmoment hebben en dat is incl. fruit). Wij gaan binnenkort voor de eerste keer naar de tandarts, dan zal de speen ook wel ter sprake komen.

gr. Tamara
 
Hier inmiddels helemaal van de speen af, zo dus ook met het slapen.
Dochtertje is nu 2 jaar en 3 mnd..en ging hardstikke goed..Gewoon goed voorbereiden..en aftellen naar de dag dat we hem gingen weggooien!
Helemaal blij mee, en vind deze leeftijd prima!
Gr Rina
 
Ons dochtertje is vorige maand 2 jaar geworden en bij het cb hadden ze gezegd dat ze een openbeet krijgt van de speen, nu was ik al aan het afbouwen door hem overdag niet te geven en dit gign vanzelf eigenlijk snel goed, afleiden op het moment dat ze hem willen.. snachts was wat moelijker, maar 2 dagen na het cb bezoek had ze geen speen meer! de eerste nacht heb ik haar ermee in slaap laten vallen, en aldoor gezegd ( tuttie zo noemde zei haar speentje ) tuttie is voor baby's en jij bent nu een grote meid he! ze viel die nacht in slaap met de speen toen ze vast sliep had ze hem zelf al uit haar mondje laten vallen en heb ik de speen weggelegd wel voor de pak, en afgewacht wat er gebeurde om 06.00 was ze hem kwijt, tuttie nou riep ze, ze heeft hem toen nog een uurtje gehad en om 07.00 was ze wakker en toen hebben we hem weer weggelegd, zullen we die weg leggen die is voor de baby's he.. ja dat was goed! tweede avond probeerde ik het weer maar toen mislukte het, en hield ze hem ook steevast in haar mond, dus gaf ik de moed bijna op, maar toch weer gedaan, en die derde avond ging ze zonder speen slapen en zei ze zelf tuttie baby! nu zijn we ruim 14 dagen verder en ze zeurt er niet meer om! we zijn er dan ook heel trots op haar!
Succes groetjes!
 
Terug
Bovenaan