Speen

Hoi Meiden,

Ik was nieuwschierig of jullie kindjes graag een speentje in willen?
Dane helemaal niet hij kan hem niet in zijn mond houden hij spuugt hem telkens uit.
Soms wil hij er wel mee inslapen maar dan moeten wij hem vasthouden in zijn mond anders valt ie er weer uit....

Liefs Stefanie

Onze dame sabbelt er met liefde op. Bij onze oudste kwam ik er achter dat er verschil in spenen zit. En dus ook wat wel of niet goed in het mondje blijft.
Misschien verschillende spenen uit proberen om te zien of hij er een accepteerd?

Olivia vindt het heerlijk! Maar inmiddels wil ze wel een grotere maat (die van 6 maanden), die van bibi.
Mijn oudste heeft maar 2 maandjes een speen gehad daarna spuugde ze telkens em uit en toen zijn we er meteen mee gestopt (was wel handig trouwens :))
In het begin wilde Olivia het ook niet, maar na een tijdje wel. Ze heeft em trouwens alleen in bed.

Quintus van bijna 4,5 maand gebruikt een speen om te gaan slapen en hij wil inderdaad ook maar 1 soort. De kleinste van avent en die van de hema. Die dental spenen die mot ie niet :)

Hoi,

Jochem heeft bijna heel de dag(behalve als hij aan het spelen of drinken is) zijn duimpje in zijn mond.Dit heeft hij al vanaf dat hij ongeveer 6 weken is.Daarom is hij denk ik ook ontzettend rustig,zodra hij verdrietig is gaat het duimpje er in...Is wel handig..Maar als hij groot is ook weer lastiger om af te leren..

Groetjes Elma,mama van Jochem 5 maanden.

Zo wisselend, soms spuugt ze m er zo uit, en andere momenten krijg je m er niet uit. Ze heeft er veel profijt van als ze onrustig is, of evt de hik heeft, Want dan moet ze sabbelen en op haar ademhaling concentreren. Wij gebruiken vaak zo'n sabbeldoekje als stut, maar ze pakt m soms ook al zelf en gaat gelijk dr mond in, en als die verkeert om is, draait ze m zelf, al gaat dat wel nog moeizaam.
Bij ons heeft ze ook voorkeur, voor de bibi spenen, was eerst anders maar denk dat dat door de spenen in het zieknhuis komt, daar kreeg ze regelmatig een nieuwe en altijd van bibi.

Andries heeft eigenlijk alleen een speen in bij het inslapen. Heeel soms wil hij anders ook nog wel eens een speentje. Maar liever niet.
Ik heb trouwens speentjes van Nubi.

amy is wisselend ene keer met speen andere keer zonder... amy wilt alleen de difrax dental die ovale amy drinkt vlug aan de borst 5 a 10 minuten en voor der zuigbehoefte wilt ze hem soms

Terug
Bovenaan