Speen

Hallo allemaal, onze dochter van 22 maanden heeft 's nachts altijd een speentje. Nu is deze speen stuk en heb ik dezelfde speen gekocht met een ander plaatje erop en ze accepteert de speen niet. Hoe lossen jullie dit op? Hebben jullie goede tips/trucs?

Bedankt,

Patty
 
ik zou het als een gouden kans zien om de speen af te leren,ik heb zelf een zoontje van 3,5jaar en die is nog helemaal verslaaft aan zijn speentje! krijg het maar niet voor elkaar het af te leren. hij wil elke soort en maar in zijn mond proppen. wacht niet te lang met afleren, want je komt er anders echt haast niet vanaf!
 
Hallo mamma van Milan, heb inderdaad ook een zoon van bijna 6 en die krijgen we maar niet van zijn speen af. En die vind ook alles helemaal geweldig!!! Overdag heeft hij hem niet meer maar 's nachts vind hij hem heerlijk. Dat vind ik op zich niet zo'n probleem het biedt ze toch een bepaalde troost.

Groetjes
Patty
 
ja dat vind ik dus ook, alleen iedereen in mijn omgeving doen er zo raar om tegen hem, heel vervelend, ben net bevallen van mijn tweede zoontje en ik dacht altijd: mijn tweede geef ik geen speen, maar toch heb ik hem uiteindelijk toch ook de speen gegeven haha. ze vinden het zo lekker. lastig is dit he?!
 
Met een speen is niks mis mee vind ik.
Mijn zoontje van bijna 2 had hem smiddags en 's avonds als hij ging slapen.
Vorige week maandag heb ik voordat hij ging slapen de speen kapot getrokken(uit het zicht) en hem gezegd dat de speen nu stuk was en hem gevraagd hem in de prullenbak te gooien. Dat deed hij ook en hij heeft heerlijk geslapen. Hij vraagt nog wel eens "speentje?" maar dan zeg ik : die ligt in de prullenbak en is stuk. Dan is het goed en gaat hij slapen.

Is een idee natuurlijk en zal niet bij alle kinderen werken.

Succes ermee!
 
Mijn dochter is net 2 en ze is nu sinds 2 weken van de speen af!! Met een kraskalender en cadeau in het vooruitzicht zijn we eraan begonnen. De eerste avond was het 1,5 uur huilen (heeeeel zielig!!) maar ja, als ik hem dan had gegeven had zij gewonnen. Dus doorgezet en daarna was het goed! Ze is nu wel wat vroeger wakker en ze slaapt wat later, maar ze is er wel vanaf!!!

Ook zij had hem alleen in bed en ik vond het ook geen probleem. Mijn man wou het en dus hebben we het geprobeerd. Zolang het alleen in bed is maakt het niet uit vind ik!

Liefs ciomama
 
Oh ik wou dat die van mij er ook vanaf was! Hij is 21/2 jaar en helemaal verslaafd aan zn speen. Hij heeft nogal een driftig willetje... na een paar pogingen om te stoppen, verlies ik toch steeds weer. Ik vind het zoooo zielig. Zo ontroostbaar, boos.... Maar ik wil hem ook geen eeuwigheid aan die speen!
 
Terug
Bovenaan