Speendoekje veilig?

Is het gebruik van een speendoekje veilig in bedje 'snachts? Ik heb tot nu toe een speenkoordje gebruikt van difrax, en nu een speendoekje van little dutch (klein sterretje) ik kan heel lastig iets vinden op internet. Ons zoontje is bijna 5 maanden en slaapt in de puckababy. Ligt naast mij in de Co sleeper dus houd hem 's nachts ook in de gaten maar natuurlijk niet de hele tijd.

Ik vond het speendoekje juist minder gevaarlijk dan een koordje... Eerste maanden had ik een speenkoordje met kralen met zijn naam. alleen toen begon de baby wat beweeglijker te worden ook in de slaap en ik vond soms het koordje in zijn nekje omdat hij zijn gezicht dan de andere kant op had gedraaid. Een doekje vind ik in die zin dus fijner en veiliger.
Ik vind het ook makkelijk om zijn speentje terug te vinden in het donker en de baby vindt het fijn om ermee te friemelen bij het inslapen:)

Een speendoekje of knuffeldoekje is veilig. Kun je zelf ook testen door hem op je hoofd te leggen en je kunt er dan goed doorheen ademen.
Ik zelf zat eerst ook met die struggle. Mijn zus is kinderarts en daar gebruiken ze juist heel veel in het ziekenhuis van die dunne speendoekjes of knuffellapjes. De baby wordt daar rustig van door zijn eigen geur en donkerder qua omgeving. Daar leggen ze met regelmaat als ze aan veel apparaten zitten zo’n doekje op het gezicht van de kleine. Minder prikkels/minder licht en een bekende geur.
En als ze zelf al wat meer gaan grijpen lekker zacht

Ohhh dankjewel voor jullie reactie.
Speenkoord zat bij mij verder geen kralen oid aan vind ik echt heel gevaarlijk. En speendoekje was/ben ik inderdaad bang dat het zijn ademen zou bellemeren, is toch altijd weer even spannend vind ik met iets nieuws.

Terug
Bovenaan