Speenmaat

Hallo,

Ons meisje gebruikt een speen van difrax. Nu heb je spenen voor 6+ maand gebruiken je dir ook dan of kun je zien/merken wanneer je kindje toe is aan anderr speen?

Ik wisselde ook gewoon zodra het 'moest'. Soms een maandje later, prima. Maar mijn ervaring is dat kindjes het niet aangeven.. ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn serieus kinderen van boven de 2 jaar met nog de newborn speen van difrax. Ouders hebben soms geen idee dat er grotere maten bestaan. Dat moeten we ze echt vertellen en zeggen dat het tijd is voor een grotere speen en dan zeggen ze vaak: 'O ik wist gewoon niet dat dat bestond!'...

Het is voor de mond motoriek gewoon het beste als de speen goed in de mond past en daarom worden spenen steeds wat groter. Een 2jarig kind met een ienieminie speen is natuurlijk niet zo best voor de mond..

Ik ging naar een grotere speen tijdens een combinatie van "het is tijd" en een periode van lastig doen met drinken. Mijn dochter was snel afgeleid met drinken. En gaf er dan snel de brui aan. Ze heeft lang veel kleine flesjes gedronken. En als ik dan wilde ophogen en een fles eraf... Soms lukte dat en soms ging er gewoon niet meer in omdat ze alweer klaar was en wilde spelen. Als dat structureel was, dan keek ik of een grotere speen hielp. De eerste 1 a 2 pogingen vaak niet. Dan moest ze te snel en groot slikken om het bij te benen en werd ze er huilerig van. Maar een paar weken later lukte het ineens en dronk ze weer een tijdje wat beter haar flessen leeg en kon ik wat minder vaak voeden. 
We hebben de maten prematuur, 1, 2 en 3 gebruikt van dr Brown. Naar 4 nooit gegaan omdat ze nog maar 1 fles krijgt (die ze goed drinkt)en de rest uit een rietjesbeker. 

Oh en mijn dochter was altijd net een maandje later klaar voor de volgende speen. Ze is met 35 wk geboren. Dus hier hielden we de gecorrigeerde leeftijd aan.

Mijn dochter (heeft wel altijd alleen speen in bed gehad) weigert alle grotere spenen. Enige speen die ze accepteert is de 6 maanden speen van MAM. Werkelijk waar geen ander merk, maar ook niet een grotere maat van MAM ondanks dat ze al bijna 2 is
ik maak er zelf geen probleem van. Die twee keer per dag dat ze die speen 5 min gebruikt om in te slapen. Ik vind het prima!

Terug
Bovenaan