Speentje afleren

Mijn zoontje Levi van 4 maanden is dol op zijn speentje. Ik echter niet zo... Hij wordt 's nachts een paar keer wakker als hij 'm kwijt is en dan kan ik er steeds uit. Mijn oudste zoontje Maxim (17 maanden) heeft nooit een speentje gehad en had daar ook geen behoefte aan. Heeft één van jullie tips hoe ik Levi zonder al te veel verdriet te doen kan afhelpen van zijn speentje....?!???
Alvast bedankt!!!!
 
Hoi Patricia,

Als je het echt belangrijk vindt om hem van de speen te helpen kun je het best in één keer de speen weghalen en gewoon niet meer geven. Dat is wel even verdriet, maar na een paar dagen over.

Ik vind wel dat het heel vroeg is om met de speen te stoppen. Hij is nog zo klein en heeft nog veel zuigbehoefte.
Binnenkort is hij ook oud genoeg om zelf zijn speentje te pakken en terug te doen. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten.
Groetjes
 
ik weet niet of je het groeiboek van het cb hebt, maar daar staat in hoe je je kind van de speen af krijgt.
eerst de speen 's nachts weghalen en als dat lukt dan ook tijdens de slaapjes overdagen daarna gewoon helemaal weg houden, en ook niet in het zicht laten liggen.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Hoi,

Ik hoorde op het cb dat babies de eerste 6 maanden de zuigbehoefte hebben.
Na deze 6 maanden vinden ze het enkel lekker, dus is het verstandiger om te wachten tot de 6 maanden alvorens af te leren.
Ik ben van plan om de speen na 6 maanden weg te halen. Daarnaast geef ik het speentje enkel overdag en niet in haar bedje.
 
Ons zoontje van 5 1/2 maand oud valt ook altijd in slaap met zijn speentje. Als we dan een uurtje later nog even bij hem gaan kijken ligt het speentje meestal naast zijn hoofdje. We leggen het speentje dan weg zodat hij het niet meer tegen zijn wang voelt liggen als ie wakker wordt. Bij hem helpt het als hij hem niet meer voelt als hij wakker wordt. We gebruiken het dus alleen als inslaper.
 
Hoi,
ons zoontje is nu bijna 6 maand en hij heeft nog erg veel baat bij zijn speentje. Bij het slapen en als hij huilt. Dus laat ik het maar even zo.
Heeft je zoontje dan geen behoefte meer om extra te zuigen of is het alleen omdat jij er geen zin in hebt om hem dat speentje te geven?
Lijkt me een vraag die je jezelf moet stellen.
Maar als je hem het echt af wilt leren knip dat een stukje van de speen af. Dan zuigt hij niet lekker meer en is het zo afgelopen met de vraag ernaar.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan