speentje afleren

Hoi allemaal

Wanneer zijn jullie begonnen met het afleren van de speen?
Hoe hebben jullie dat aangepakt.
Soms zie je kinderen van 3 jaar nog met een speentje lopen en dat wil ik graag voorkomen.
Ik heb gehoord dat je er beter vroeg mee kan beginnen.
Hoe denken jullie daarover?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
groetjes Marisca
 
hoi,

Ons dochtertje is nu 18 maanden en ze heeft een speentje alleen in bed. Ik vind het in bed geen probleem maar daar buiten gaat hij niet mee. Ook als we weg (kleine uitjes) gaat hij niet mee. Gaan we een dag op pad wel.

En ook voor een lange autorit gaat hij mee. Ze mag hem dan als ze moe word in de auto maar zodra ze praat moet haar speen uit. Dus herhaal dat ook consequent nee mama kan je niet verstaan zo eerst je speen uit je mond.

Dat gaat goed moet ik zeggen. Ze weet het ook en vraagt overdag niet naar de speen.

Ik zie op mijn werk kinderen die bij ons niet "zeuren" om een speen maar thuis wel de hele dat met een speen lopen. Vaak hebben ze dan ook een hele grote overbeet. En voor de spraak ontwikkeling is het zeker niet goed.

Dus mijn mening is een speen mag maar alleen in bed.

groetjes
 
Hoi,
mijn zoontje is nu 3 jaar en heeft ook alleen een speentje in bed. We hebben  wel eens geprobeerd om het af te leren, maar na een aantal onrustige nachten en een verschrikkelijk humeur besloten we om het nog even uit te stellen. De druppel was eigenlijk omdat hij er gewoon rustig door werd, zijn hartje ging als een gek tekeer na de zoveelste nacht, echt zielig gewoon. Dus wij hebben het speentje weer teruggegeven. Op een gegeven moment zullen ze hem echt niet meer willen en als ze eenmaal echt begrijpen dat ze afstand doen van de speen door hem bijv. aan Sinterklaas ofzo mee te geven, dan gaat dat een stuk makkelijker, nu snapt hij er helemaal niks van. En  zo slecht is een speen nou ook weer niet, duimen is slechter voor de tanden.
 
hoi ,

toen mijn zoon 8 maanden was ben ik zijn speen overdag al af gaan bouwen , dit ging perfect , binnen 1 week had hij hem niet meer.
nu zijn we met de slaapjes bezig , als mijn man hem in bed stopt gaat dat prima maar als ik hem in bed stop op de een of andere manier niet.
Ik denk dat je er beter wateerder mee kan beginnen dan bij een paar jaar , laatst was het nog bij ehbo(ofzo)kinderen die van 5 jaar nog steeds met speen naar bed gingen , ik persoonlijk vind dat niet kunnen(die nanny overigens ook niet)ook die ouders waren er te laat mee begonnen en die kinderen waren het dus helemaal gewend het hoorde bij het ritueel van naar bed gaan

succes en blijf doorzetten

gr.sandra
 
Terug
Bovenaan