speentje afleren?

Mijn dochter kan niet slapen zonder speen en ook als ze niet lekker is wil ze graag haar speen. Nu heb ik al een paar keer gehoord dat het slecht is en dat ze het moet afleren, wanneer hebben jullie dat gedaan en hoe?
 
Hoi,

Ons zoontje had rond een jaar de speen alleen nog s avonds nog in en van de een op de andere dag kreeg hij geen speen meer heeft een kwartier gehuild en toen sliep ie, de volgende dag hoefde hij het niet meer en sliep gelijk nu is hij 2 .

Suc6 Sandra mv niels
 
Mijn dochter had de speen alleen in bed. Iets voor haar 2e verjaardag heb ik hem verstopt. Toen ze bij haar bedje kwam was de speen weg, we hebben nog gezocht, maar nergens te vinden. Ze heeft 10 minuutjes gehuild en is gaan slapen. De volgende avond nog een keer zoeken, toen een minuutje gehuild en daarna was het over. Thuis nooit meer naar gevraagd.
Tot ze na een week bij oma ging logeren. Oma had een eigen speen in het bedje, en was natuurlijk al ingeseind. Dus toen ze daar in bedje ging vroeg ze er wel naar, maar ook bij oma was de speen weg...

Een paar maanden daarvoor hadden we het ook al geprobeerd, maar toen heb ik de speen gepakt waar zij bij was, en dit was dus geen succes.

groetjes Melanie
 
Ik heb al vanalles gehoord, aan sinterklaas geven (die was volgens mij van leontine borsato) voor andere kindjes...vast binden aan een ballon...

Volgens mij is het belangrijkste om het met je kind erover te hebben en consequent te zijn, als je zegt dat het klaar is met dat ding

Wij hebben gelukkig geen spenen en geen duimen voor allebei de meiden!!!

Groetjes Yvonne (mama van ilse, 3 jaar en naomi 16 weken)
 
Hoi,

Wat ik heb gedaan toen mijn dochter 2 werd..een gaatje in de speen geknipt en dat beviel haar niet waardoor ze hem zelf zonder moeite en zonder te zeuren of te huilen aan de kant legde om hem vervolgens niet meer aan te raken.

Ik ben trouwens van mening dat een speen veel beter is dan duimen (hygiene, scheve tanden) vooral die spenen van tegenwoordig.

Suc6!
GR Elmira.
 
Nou, ons zoontje is nu 2jr en 9mnd en ik vind het heel dapper van jullie, maar wij beginnen er echt nog niet aan. Hij vind nog zoveel troost bij zijn speentje, en hij is soms al zo groot maar soms nog zo klein. Bovendien heb ik laatst ergens gelezen dat het prima is om te wachten tot tussen de 4 en de 6 jaar. Voor die tijd is het risico dat ze alsnog  gaan duimen of vingers sabbelen erg groot. En zie ze dat maar eens af te leren...
Elk kind is anders en als ouder voel je vanzelf wel of de tijd er rijp voor is.
Bij ons is dat nog niet het geval, ik heb er totaal geen moeite mee dat hij nog even vrolijk verder sabbelt.
Groetjes Soela
 
Mijn dochtertje is nu 3 en ze zweert bij haar speen. We hebben al eens een paar keer pogingen gedaan om het af te leren. Want ze liep er overag ook nog mee. Kijk dat ze het 's nachts nog gebruikt vind ik niet zo erg. De tandarts zei ook dat zolang ze nog melktanden hebben dit geen kwaad kan.

Ze wilde dolgraag 3 worden, dus we hebben toen afgesproken dat kindjes van 3 geen speentje meer hebben ed dat die dan n bed moet blijven liggen. Ze wil echt een grote meid zijn dus dat doet ze dan ook. Wonder boven wonder. Ik had het niet verwacht. Echt de eerste dag dat ze 3 werd, bleef dr speen naast dr hoofdkussen en soms als e moe is wil ze hem graag en begint ze moeilijk te doen, maar ik houd vol en dat werkt, wantze stopt na 5 minuten met zeuren.

Succes ermeee

Jessica
 
Terug
Bovenaan