Speentje afleren?

Elsa bijt de laatste tijd al haar speentjes kapot en we hebben nu dus besloten dat ze dan maar geen speentje krijgt. Gistermiddag heeft ze dus niet geslapen, wel 2 uur op bed gelegen, eerst huilen en later spelen. Gisteravond was ze zo moe dat ze binnen een half uur in slaap viel. Wel nog 3x wakker geweest, maar als ik dan haar aapdoekje in haar hand gaf en zei: lekker koese, dan ging ze weer slapen.
Nu ligt ze weer op bed en ik hoop zo dat ze gaat slapen.

Is er iemand die er al ervaring mee heeft?

Ooh ja, ze heeft gisteren zelf haar speentje in de prullenbak gedaan. Nadat ze geprobeerd had hem te maken.

Hoi,

wij hebben de speen op een bepaald moment niet meer gegeven. Het gewone slaap ritueel gedaan behalve het geven van de speen. Gelukkig heeft hij er nooit meer naar 'gevraagd'.

Succes!

Ik heb helaas ook geen gouden tip voor je. Wij hadden het geluk dat onze dochter met een half jaar de speen niet meer kreeg en dat na 3 dagen prima vond. Ze slaapt nu alleen met zo'n spuugdoekje en daar kroelt ze heerlijk mee (inmiddels is ze 21 maanden).
Binnenkort word  ik moeder van de tweede en dan willen we weer binnen het jaar de speen (indien het kindje die wil) afleren. Dan is het denk ik makkelijker dan als ze alweer een stuk ouder zijn, maar ja... De tijd zal het leren.
Mijn neefje heeft in ieder een soort plastic kommetje gekregen waar hij op kan kauwen. Het is meer een troost middel voor hem, maar ja of dat het is??

Succes!        
Gr. mamajo.

hai,
lynn heeft haar speen nog. Ze krijgt hem overdag al minder(ze vraagt hem dan alleen nog als ze  huilt)  maar met slapen kan ze echt nog niet zonder. Er zit ook zo'n koekadoekje aan en daar kan ze ook niet buiten.
Ik moet het ook echt af gaan leren maar ze vindt het nog zo lekker. Dus zwicht ik ook elke keer......

Inmiddels slaapt ze een aantal dagen zonder speen en het inslapen gaat steeds beter. Ze vraagt ook nauwelijks om haar speentje en als ze dat wel doet, dan zeg ik dat hij stuk was en dat hij in de prullenbak ligt en dan weet ze dat ook wel weer. Ik ben wel blij dat het toch goed gaat zo zonder speen al vind ik het wel zielig voor haar. Als ik 's avonds bij haar bedje sta dan ligt ze soms zo te smaken...
Maar ja het is voor haar eigen bestwil dat ze hem nu niet meer heeft.

Terug
Bovenaan