speentje en tandjes

mijn zoontje van zes maanden is vorige week ziek geweest (diarree en koorts) en is momenteel op alles aan het bijten. Ik denk dat hij tandjes krijgt. Hij heeft vorige week ook slecht gedronken maar dat gaat nu weer goed. We hebben nu ook geen elf uur fles meer en in principe slaapt hij de hele nacht door. Van het weekend werd hij 5 uur wakker normaal konden we hem dan een speentje geven, maar nu ging hij echt hard huilen en gillen en ik kreeg hem niet meer rustig. We hadden vorige week ook al een aantal keer problemen bij het geven van zijn speentje maar even lopen en hij pakte hem toch wel. Nu wordt hij overdag ook hysterisch als ik hem de speen wil geven, ik weet niet goed of hij ook echt pijn heeft want het klinkt ook wel wat overdreven en aanstellerig en boos....helaas slaapt hij niet zonder speen dus nu smeer ik er wat gengigel (voor tandjes) op...het consultatiebureau vond dat ik niet moest doorzetten en moet proberen om zijn speentje af te leren. Maar dan wil hij dus niet slapen en hij gaat volgende week voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Wie heeft er tips voor mij of zelfde ervaringen gehad (ik hoop natuurlijk te horen dat het na een paar dagen vanzelf weer overging pfff, denk je het ei van columbus te hebben gevonden laat mijn kleine man toch even duidelijk horen dat hij er nu geen zin in heeft. ik wil daar wel naar luisteren maar hij moet ook slapen).

groetjes lot26
 
Hoi Lot,

Wat vervelend dat hij zo overstuur wordt!!! Is zo zielig om aan te zien en niet iets te kunnen doen!! Mijn dochter heeft nog een speen in bed, ze is 20,5 mnd, en toen ze de bovenste kiezen kreeg wou ze ook een paar dagen de speen niet. Dat deed zeer op de plek van de kiezen denk ik. Zodra de kiezen erdoor waren wou ze de speen weer en sliep ze weer gewoon. Ook bij mij raden ze toen aan om de speen maar meteen afleren, maar ik kon het niet over mn hart verkrijgen om haar iets af te pakken waar ze zo aan gehecht was terwijl ze zo ziek was. ( ze had de speen niet in de mond, maar wel in de hand haha) Misschien zwak van mij, maar ze heeft een week koorts gehad en is er echt ziek van geweest en de speen met haar knuf zijn echt haar maatjes in bed. Vond dat ze het al zwaar genoeg had! Slapen deed ze voornamelijk bij mij op schoot. Na een week werd dus weer beter en was ze dolblij dat ze de speen weer kon hebben haha! Kortom het komt weer goed!!!! Ik weet hoe machteloos je je dan voelt, maar zodra hij weer helemaal beter is of zijn tandjes erdoor zijn wil hij vast zijn speentje weer!! Pffff wat een verhaal hihi!!

Succes!!
 
Terug
Bovenaan