speentje in de mond in plaats van eruit?!

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 5 juli moeder van een gezonde zoon genaamd Tygo en alles gaat eigenlijk wel goed, het is een heel rustig tevreden manneke. Alleen het is wel een ventje met grote zuigbehoefte en dus geef ik hem af en toe een speentje(bibi), maar hij zuigt af en toe zo wild dat het gewoon eruit vliegt en dan is hij in paniek want zijn speen is weg! Heeft iemand tips voor een oplossing of leert hij dat van zelf, ik heb al vanalles geprobeerd!! Liever geef ik geen speen maar ja als je pink helemaal week gezogen wordt is dat ook niet fijn?!
Hopelijk is er een oplossing!

groetjes Nadja&Tygo
 
Ik ken dat probleem. Mijn zoontje heeft ook altijd een speentje gehad en heeft die nog steeds (2 jaar). In het begin was dat ook zo'n drama en helaas heeft hij tot lang nog om zijn speentje gevraagd 's nachts. Totdat hij hem zelf kon vinden namelijk. Wanneer hij dat strakjes kan kun je dat oplossen door een zakdoek o.i.d. door de ring van de speen te binden of meerdere spenen in bed te leggen, maar tot die tijd is het even afzien. Afleren is ook zo zielig, ze hebben gewoon die zuigbehoefte en als hij daar zijn troost in vindt, wat is daar dan mis mee. Mijn dochtertje heeft de eerste weken mijn pink leeggezogen ;-)) maar wilde absoluut geen speen. Het was zwaar moet ik zeggen, want ik lag 's nachts met haar tussen ons in op het aankleedkussen met mijn pink in haar mond, maar gelukkig was ze na een paar weken pinkvrij, maar als ze de speen geaccepteert had, dan had ik daar totaal geen probleem mee. Succes
 
Hoi,
Amy is ook een baby met veel zuigbehoefte. Toch probeer ik iedere keer weer zo lang mogelijk te wachten met het geven van haar speentje. Soms werkt het en valt ze zonder speen in slaap, maar vaak gaat ze dan huilen (tot paniekerig toe). Als ze haar speen dan heeft is het goed, maar ze is zo enorm druk met haar handjes dat ze regelmatig de speen uit haar mondje slaat. Ik heb nu een zakdoek aan de speen gebonden om te voorkomen dat de speen snel uit haar mondje valt. Het helpt enigszins, maar soms zit ik ook een half uur de speen tegen te houden totdat ons dametje eindelijk besluit dat ze gaat slapen.
Groetjes
Audrey
 
Mijn dochter is helemaal verzot op de nubyspeen, die beweegt een beetje mee. Je kan hem bij het kruidvat kopen, kost 3 euro. Op de verpakking staat uitgelegd wat dat meebewegen betekent. Ik kan het moeilijk uitleggen. Maar het werkt wel beter dan een bibispeentje.
Groetjes!
 
Ik zou het toch blijven proberen met die speen. Onze jongen heeft nu zijn duimpje gevonden (wilde nooit die speen), maar dat heeft misschien wel gevolgen voor zijn gebit.
We willen het hem ook zo snel mogelijk weer afleren. Het handige is wel dat hij hem altijd bij zich heeft en rond 9 weken zelf kon vinden.
 
Ik heb zelf nooit een speen gegeven, omdat ik niet wilde dat ze er afhankelijk van zou worden. Dan moet je de speen weer gaan afwennen... Ik heb dus gewoon altijd de borst gegeven als ze zuigbehoefte hadden. Die sterke zuigbehoefte ging na een paar maandjes vanzelf over en toen hadden ze geen speen nodig. Duimen doen ze trouwens ook niet ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Terug
Bovenaan