hai...
het is inderdaad wel even wennen van de tepel naar de speen op een fles! Ik ben na 6 weken overgestapt naar flesvoeding ipv borstvoeding(mijn dochter begon af te vallen..niet de bedoeling!). het maakt wel verschil welke speen je gebruikt..heb je een speen met 1, 2 of 3 gaatjes? ik gebruik aventflessen, die heeft verschillende spenen met 1,2 of 3 gaatjes....als je een te groot speentje gebruikt, drinkt ze heel snel de fles leeg, en spuugt het dan weer uit...en er komt dan ook veel lucht mee naar binnen...is even uitproberen welke het beste bij je kindje pas...mijn dochter(nu 2 maand) gebruikt speen nr. 3..bij de nr. 2 doet ze te lang over de fles....tussen de 15/20minuten over een fles doen is prima, doet ze het sneller dan kan het gebeuren dat ze eerder gaat spugen...ik heb gehoord dat de aventspeen erg goed aansluit op de vorm van de tepel, daarom gebruik ik deze ook....daarnaast is mijn ervaring dat de speen op deze fles niet te ver in het keeltje komt....
wat ik altijd doe tijdens de voeding is tussendoor laten boeren..en naderhand ook...bij borstvoeding deed ze dat zelf, maar met de fles niet...en na he tdrinken altijd even rechtop zitten zodat het wat kan zakken...
ik heb wel om mij heen gehoord dat er ook andere flessen zijn, die erg goed zijn bij het spugen...denk dat als je dit forum even door bladert..en op spugen zoekt dat je wel wat kan vinden...
succes in ieder geval, en ik hoop dat je gauw een keertje weg kunt!!
groetjes minie