Speentje niet meer geven?

<p>Hoi,</p><p>Mijn meisje van 4 maanden heeft altijd al heel moeilijk geslapen overdag. Echt hazeslaapjes van 20 minuten (soms wat langer). De nachten gingen meestal wel goed, maar ik hoor haar nu ook vaker 's nachts en moet er soms meerdere keren uit.</p><p>Nu mijn probleem: die speen. Overdag krijgt ze hem met inslapen, soms wel 10x terug pluggen voor ze slaapt. In de late avond kan ik haar neerleggen zonder speen, gelukkig. Maar als ze 's nachts wakker wordt, is ze meestal alleen te sussen met een speen. Nu leert ze dus, vooral overdag, niet inslapen zonder speen. En huilt zodra hij uitvalt.</p><p>Hoe leer ik haar slapen zonder speen en zonder enorme brulpartij? Ze begint namelijk al te huilen zodra ze haar bed raakt (of eerder) en laat zich niet troosten in bed zonder speen....</p>

heeft ze een knuffel? wij deden de speen weg en toen happy horse konijn gegeven, die mag hy ook alleen in bed :)

Hoi hoi,Mijn zoontje is nu 7.5 maand en heeft ook een speentje. Eigenlijk precies hetzelfde verhaal geweest als jou dochter, maar merk dat het steeds minder word. Ik zeg altijd maar go with the flow. Ik geef hem overdag vaak alleen als die heel moe is zolang die er niet naar omkijkt heeft die hem nu ook vaak niet in. Met onze zoon hebben wij een periode van 2 maanden gehad waarin hij vaak snachts huilde in zijn slaap en alleen rustig werd als we de speen gaven sliep die gelijk door. Sinds die op zijn eigen kamer ligt (sinds 30 dec) hebben wij dit niet meer gehad en valt die nu zelfs in slaap zonder speen.Is dus vanzelf gegaan, maar ik maakte mij er niet zo druk om ;)

Hoi hoi,Mijn zoontje is nu 7.5 maand en heeft ook een speentje. Eigenlijk precies hetzelfde verhaal geweest als jou dochter, maar merk dat het steeds minder word. Ik zeg altijd maar go with the flow. Ik geef hem overdag vaak alleen als die heel moe is zolang die er niet naar omkijkt heeft die hem nu ook vaak niet in. Met onze zoon hebben wij een periode van 2 maanden gehad waarin hij vaak snachts huilde in zijn slaap en alleen rustig werd als we de speen gaven sliep die gelijk door. Sinds die op zijn eigen kamer ligt (sinds 30 dec) hebben wij dit niet meer gehad en valt die nu zelfs in slaap zonder speen.Is dus vanzelf gegaan, maar ik maakte mij er niet zo druk om ;)

Hoihoi. 
Inderdaad misschien maar even laten gaan?
Want op zich geeft het niet toch als ze met speen wel getroost word, waarom wil je dat precies? Ik vind het zelf wel makkelijk, nadeel is inderdaad dat inpluggen, maarja, vind ook wel ideaal als ze even stil 'moet' zijn.. 

Terug
Bovenaan