Speentje vasthouden

Hoi allemaal,

Aan het begin van de avond en 's ochtens vroeg heeft ons meisje vaak behoefte aan haar speen. Die geven we haar dan maar zodra ze in slaap dommelt, zakt haar mond open en verliest ze haar speen. Dan wordt ze weer wakker en roept weer om haar speen. En als je hem dan weer terugstopt, verliest ze hem na 5 minuten weer. Overdag en 's nachts wil ze geen speen, dus dan is het geen probleem. Maar vooral rond 4 uur 's ochtends is het toch wel naar om 15x achter elkaar je bed uit te moeten... Laten huilen is niet echt een optie, want dan wordt ze echt wakker en wil ze weer drinken en neemt ze ook geen genoegen meer met haar speen.
Kennen jullie dit probleem ook? Of houden jullie kindjes hun speen wel netjes vast? Mijn man suggereerde dat we die gaatjes in de speen maar moesten gebruiken om een elastiekje aan vast te maken...en dat was nadat hij secondelijm had gesuggereerd (goh, ga ik ff met een gerust gevoel naar de schouwburg vanavond...).

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,

Wat ik probeer (maar het werkt niet altijd) is om mijn zoontje zo strak mogelijk onder te stoppen, met zijn handjes onder de deken zodat hij zijn speentje niet met zijn handjes uit ze mond duwt. Ik dek hem dan zo diep onder dat het speentje net een stukje onder het lakentje zit, dat houdt het speentje als het ware een beetje vast. Werkt alleen als hij netjes op zijn rug blijft liggen, maar goed als hij nu gaapt of zo plopt het speentje weer terug in zijn mondje.
Meer tips heb ik helaas ook niet als wachten tot ze groot genoeg zijn om het speentje zelf weer in de mond te stoppen maar dat duurt nog wel even....

Groetjes
Judith

hoi eveline,
poging 2 op dit irritante forum.ik geef boas bij het inslapen precies om die reden geen speen.ik vind t zo zielig als hij m verliest en dan hoor je hem zo wanhopig zoeken en smakken en dan kan ik idd 20 keer mn bed uit.hij huilt altijd wel even,maar als hij zn speentje verliest huilt hij langer.boas krijgt de speen wel in de box of op schoot,als hij onrustig is of veel te vroeg honger heeft.ik geloof niet dat er verder iets aan te doen is helaas.
groetjes kari

Herkenbaar. Alleen krijgt die van ons met slapen ook geen speen. Alleen overdag als we erbij zijn. Hij trekt vaak zelf zijn speen uit zijn mondje, begint dan te huilen, dan stoppen we de speen terug en meteen trekt hij hem erweer uit en begint het weer vooraan.
Wat ik doe is zelf de speen langer tegenhouden met mijn vinger, zodat hij echt heel goed zuigt. Dan blijft de speen meestal er wel in.
Verder heb ik geen tips helaas.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01 (vandaag precies 1 maand oud)

Sem heeft ook vaak een speentje in. Ik zorg ook dat hij zo onder de dekentjes ligt dat de speen er niet gauw uitvalt. En als die dan toch uitvalt, slaapt hij vaak al zo diep dat dit niet meer het probleem is. Maar die speen komt vaak onder zijn hoofdje terecht en prikt dan in z'n wangetje. Wordt daardoor dan weer wakker.  Heeft niemand daar last van dat je dan eerst moet zoeken waar dat ding nu weer is?

Groetjes Mirjam

wat boas ermee doet weet ik niet,maar als hij uitvalt ligt hij vaak boven zn hoofdje,waar ik m ook leg als hij m niet nodig heeft.opruimerig typ,net als mama misschien??
groetjes kari

hihihihi, heerlijk, zo'n opgeruimd kind! Ik heb meer een klein viespeukje, kind van haar vader, haha!
Wij geven die speen ook niet met het in slaap vallen, maar als ze wakker wordt en het is nog geen tijd voor haar fles. Dat dekbedje kan ik wel proberen.
En ja, ik heb ook het probleem dat ik die speen eerst weer moet 'traceren'. En dan het moeilijkste: in het donker de speen met de goede kant naar boven in haar mond stoppen en niet verkeerd om in haar neus of zo...

hahaha heel herkenbaar. Ik heb dat ook. Met je duffe kop de speen er goed in krijgen.
En wat knap dat er kinderen zijn die de speen weer 'terugleggen' op de plek waar die lag. Nou ja ik hoop dat het tijdelijk is dat ik die speen er dan weer in moet drukken. Bij mn oudste was dat gelukkig wel zo.
Het hoort er allemaal bij.

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan