speentje

mijn 10 weken oude dochtertje wil absoluut geen fopspeen, zoekt wel steeds haar duimpje op maar dat lukt haar nog niet echt om die in haar mondje te houden, volgens mij heeft ze wel zuigbehoefte, wie heeft er tips?? het is niet zo dat ik haar perse aan een speentje wil hebben toch!
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag het volgende weten. Mijn dochter is nu 10 weken oud. Het CB heeft tegen mij gezegd dat ik mijn dochter regelmatig kort op haar buikje moet leggen. Zo krijgt ze sterkere nekspieren. Ik ben daar nu dus mee begonnen, ik deed het eerst niet, omdat ze het niet leuk vond. Maar het is dus wel noodzakelijk. Als ze op haar rug ligt, ligt ze met haar hoofd beide kanten op, maar als ze op buik ligt dus niet. Dan kijkt ze dus maar naar een kant. Ik probeer haar hoofdje weleens naar de andere kant te draaien, maar dan draait ze haar hoofd net zo hard de andere kant weer op. Mijn vraag is of dat erg is en of je toch moet stimuleren dat ze beide kanten op kan liggen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben een beetje bang dat ze anders een "raar hoofd" krijgt, dat wil ik echt voorkomen.

De groetjes van Karin
 
Hallo anoniem,

Probeer eens wat cinababy op je speen. Dat is eigenlijk voor darmkrampjes maar heeft ook een wat zoetige smaak.
In de spenen zit ook nog wel veel verschil. Misschien is de speen te groot??
Succes, groeten van Esther
 
Dit probleem hadden wij ook. Inmiddels is ze 14 weken en heeft ze niet zoveel zuigbehoefte meer. Ze begint nu meer haar handjes te zoeken en wij hopen dat ze binnenkort hier dan op gaat zuigen. Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat. Even geduld hebben. Soms is het even lasting bijvoorbeeld tijdens het wakkeruurtje maar hier groeit ze snel genoeg over heen denk ik!

Heel veel succes ermee!
 
Mijn zoon Rim, wilde ook niet echt een speentje en heeft sinds ongeveer 2 weken zijn duimpje gevonden. Dat komt dus vanzelf, alhoewel ik er niet al te blij mee ben. Want een speen leer ik hem makkelijker af dan een duim, maar goed. Hopelijk gaat het vanzelf ook weer over.
 
Ook onze dochter wilde vanaf het begin af aan geen speen en echt op haar duim zuigen lukt nog steeds niet (ze is ondertussen 6 mnd). Ook ik ben niet echt een voorstander van een speen, maar goed een duim kun je later niet meer weg nemen! Een speen kun je altijd nog meegeven met de kerstman, sinterklaas of met een vuurpijl naar de maan :). Voor onze Sarah hebben we toen een speen die recht is gevonden, dus zonder zo'n opstaand tutje op het eind. Vooral in het begin was het flink volhouden, maar inderdaad met wat cinababy, lukte het meestal wel. Het valt me ook op dat ik Sarah het beste aan een (nieuwe) speen kan laten wennen als ze in de maxi cosi ziet. Hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
 
Hoi,

Onze kleine heeft nu wel zijn duim gevonden en heeft zijn speen niet meer nodig. (4 maanden)

Wat voor speen heb je geprobeert. Die van MAM zijn ook alleen door mijn zoon geaccepteerd (kun je kopen bij het kruidvat en DA)

Veel suc-6
 
Terug
Bovenaan