Speentje?

Ik weet dat dit onderwerp taboe is onder  veel borstvoeding-mama's, maar ik stel toch mijn vraag:

Senne krijgt borstvoeding en dit gaat geweldig.  Maar naast het voeden heeft ze, met name voor het slapen, zuigbehoefte. Ze valt dan heel snel in slaap als ze op mijn pink mag zuigen. Haar eigen duimpje of vingertjes zoekt ze wel, maar het lukt haar nog niet. Hierdoor raakt ze erg overstuur.

Ik weet dat het afgeraden wordt om een speentje te gebruiken vóór de 4-6 weken, maar heb het gevoel dat Senne (3 weken) hierdoor veel beter in slaap zou komen. Zijn er mensen die wél een speentje geven?

Groetjes,
Dionne

hoi Dionne,

Ja ze praten dan over tepel speen verwarring! Ik heb maar 4 weken borst voeding gegeven (had niet genoeg) en Evi had vanaf dag 1 een speentje. Ze heeft nooit moeite gehad met de tepel, ze dronk altijd goed.
Ik denk dat je het gewoon moet proberen, als jouw kleintje daar behoefte aan heeft. Doen wat je gevoel zegt!

groetjes Sonja

Ik gaf ook borstvoeding en mijn zoontje Quin had ook heel veel zuigbehoefte en hij heeft toen in de eerste week al een speentje gehad (hij wilt hem alleen soms) maar hij bleef de tepel ook nog gewoon pakken hoor.
dus het kan inderdaad wel.

succes, groetjes Nathalie. (Quin 09-02-2007).

boas kreeg ook de 2e nacht al een speentje.hij had zo'n zuigbehoefte.mijn man vroeg nog of dat wel mocht van de kraamhulp,omdat het aanleggen toch al niet lukte.
ik zei:wil je nou slapen of niet?
bovendien,het is mijn kind.
groetjes kari

Ik zou het ook gewoon proberen als ik jou was. Tijmen (05-01-2005)
kreeg ook bv en met 3 weken een speentje, zelfde verhaal als bij
jullie. Hij wilde na een week de speen trouwens niet meer toen hij zijn
duimpje vond! Is wel heel makkelijk, al is hij nu een echte
'duimjunkie'. Ach ja, dat leren we hem over een tijdje hopelijk wel
weer af.   Floor (21-02-2007) wil trouwens geen speen, ze kokhalst dan
heel erg, ik krijg haar alleen rustig met mijn pink..... Ik hoop dat
zij ook snel haar duimpje ontdekt!

groetjes Ruth

Terug
Bovenaan