speentje....

eigenlijk ben ik tegen een speentje geven.... had me echt voorgenomen het niet te geven, maar senna heeft de laatste dagen zo'n ontzettende zuigbehoefte dat ik er net toch een gekocht heb..... maar ik wil hem echt alleen geen als het echt nodig is dan.
ik denk dat het te maken heeft met dat ie nu de borst elke keer binnen 6 minuten leeg heeft.
nou ja we zullen wel zien, vind het een beetje dubbel....
geen idee eigenlijk waarom ik dit opschrijf maar goed..... hihi

liefs marijke

Hoi Marijke,

Misschien geeft je kindje het zelf wel aan. Senne krijgt ook maar af en toe het speentje en als ze er genoeg van heeft, beland dat ding met een boog naast het bed hoor! Ze spuugt het gewoon uit.

Groetjes,
Dionne

hoi marijke,
als ik vragen mag: waarom ben je er eigenlijk tegen? het schijnt helemaal niet slecht te zijn, juist goed (minder kans op wiegendood) ik geef nynke als ze wil altijd een speentje. is ook een goede troost voor haar als ze een beetje uit haar hum is.

groejes,
daphne

Hoi,hoi,
Evi kreeg vanaf dag 1 een speentje, ook al gaf ik borstvoeding. Ze had erge zuigbehoeften, zeker als ze krampjes had.
Nu mag ze hem van mij ook hebben, alleen wil ze hem niet. Sabbelt liever op haar vingers. Ben aan de ene kant wel blij dat ze 's nachts geen speentje heeft, dan hoef ik er niet uit als ze hem kwijt is. En ja, je vingertjes ben je niet zo snel kwijt hihihi
Het schijnt inderdaad helemaal niet zo slecht te zijn een speentje.

groetjes Sonja

Hier ook een kereltje met een enorme zuigbehoefte, zeker de eerste weken. Maar een speen krijg ik er niet in! Wel mijn ringvinger en zijn eigen (linker)duim. Ik heb wel een speen geprobeerd, omdat dat makkelijker af te leren is dan duimen, maar helaas, niet gelukt.
Zijn grotere broer wilde ook nooit echt een speen, die heeft er misschien een maandje of anderhalf mee gefierlejept en toen was het over en uit. Die duimt overigens ook niet, die draait zijn vingers vast in zijn haar en trekt het er vervolgens uit (!?). Kun je maar beter een speen hebben!

groetjes Dionne/vis78

Hoi,

Danaë krijgt ook al vanaf dag 2 een speentje, wij hebben haar die ook meteen gegeven alleen 's nachts krijgt ze geen speen. Heb verschillende spenen uitgeprobeerd maar ze wil ook alleen die van de Nuby. Nu is ze bijna 12 weken en wil ze de speen al een stuk minder want ze sabbelt liever op haar vuistje of duimpje.. dus wij zijn blij dat we het haar meteen hebben gegeven

Groetjes sabrien

Hoi,

Christian krijgt ook vanaf dag 3 al een speentje en gebruikt deze regelmatig. Daardoor hebben we toch een erg tevreden ventje! Ik ben er niet zo bang voor, want hij heeft het speentje eigenlijk niet nodig om te slapen. Hij heeft hem vooral overdag in, terwijl hij lekker wakker is. Ik denk dat hij zich dan wat ontspanner, misschien ook wel veiliger voelt in de grote mensen wereld...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Hoi Marijke,

Ik heb precies hetzelfde als jij, wilde eigenlijk ook geen speentje, maar na een paar heel onrustige avonden toch maar geprobeerd. En Yanick vindt het lekker en wordt er stil van. Hij lag net lekker in de box te zuigen, maar is nu aan het huilen, dus ik kan weer opstaan om de speen in zijn mond te duwen. Ik weet nu weer precies waarom...

Tot nu toe lukt het ons gelukkig om het speentje te beperken tot vooral de namiddag en avond. 's Nachts valt ie (nu nog) in slaap zonder speen.

Weet iemand of je je kindje ook teveel kan laten wennen aan de speen zodat  Yanick straks alleen nog maar in slaap wil vallen met speen? Daar ben ik nml een beetje bang voor .

groetjes, Paulien

Terug
Bovenaan