Speentjes droog maken

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ben erg benieuwd hoe jullie dat doen, fles speentjes die je uitgekookt hebt droog krijgen. Door lucht worden ze niet droog in het smalle gedeelte. En als je de druppeltjes laat zitten kunnen er weer bacteriën vormen, dat wil je ook niet!
Een praktisch huishoud probleem dus.

Groetjes lins

Hoi,

je kan ze het beste met een schone gestreken theedoek uit de pan halen en dan met de theedoek droogknijpen en in de koelkast bewaren. Het beetje bacteriën wat dan blijft zitten kan echt geen kwaad.

Groetjes van marloes

Ik gebruik eigenlijk maar 1 flesje en die was ik uit en voor ik het speentje gebruik spoel ik het nog een keer met warm water af, maar ik weet niet wat voor flessenreiniger je hebt, maar ik heb gewoon zo'n handding en daar zit achterop een klein borsteltje voor het speentje, daar wikkel ik ook weleens een handdoek omheen en maak dan het tutje droog, je kun er ook de achterkant van een theelepeltje voor gebruiken natuurlijk en er dan een handdoek omheen wikkelen! Dit doe ik altijd als ik weg moet en dan een fles mee moet nemen!

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-07-2007

Hey,

Nadat je alles hebt uitgekookt stop ik het vrijwel meteen in de koelkast, zo voorkom je explosieve groei.

Groetjes, Ellen

Hoi,
Wij zetten ook de flessen die schoon,en uitgekookt zijn in de koelkast.
Droogmaken doe ik niet, volgens mij maakt het niet uit.
Ik heb dat nooit gedaan, en de kids krijgen er niets van.
Volgens mij is schoon schoon zeg maar.
Alleen met restjes voeding erin vind ik het wel vies, en gebruik die fles dan niet meer.[ als de fles ergens is blijven staan..]
Groet R

Terug
Bovenaan