speentjes MAM?

Hier ben ik weer en nog steeds met hetzelfde probleem. Ons zoontje wil niet drinken van een flesje! We zijn nu al 10 dagen aan het proberen met de overschakeling want ik moet bijna gaan werken. Ik heb al speentjes van Avent geprobeerd, van Tigex en dan de ouderwetse speentjes. Steeds hetzelfde fenomeen: met fopspeentje is hij rustig maar vanaf we de fles in zijn mondje stoppen zet hij het op een huilen. Het is tweemaal gelukt om hem te doen drinken na een halfuur proberen en huilen. Vandaag heb ik het na drie kwartier opgegeven en hem maar weer de borst gegeven. Hij heeft een fopspeentje van MAM (zo'n platte) en nu vroeg ik mij af of dit ook bestaat voor op flesjes? Want misschien is dat wel de oplossing voor hem???? Help, echt waar want ik raak stilletjes aan in paniek. Wat als hij het niet wil? Ik kan hem toch niet zo achterlaten bij de onthaalmoeder???
Febe
 
Drenk eerst de speen in de moedermelk zodat hij dit proeft, laat een ander de fles geven en ga zelf weg. Geef hem ook geen fles als het etenstijd is want dan heeft hij erge honger doe het tussen de voedingen door.
Heel veel succes
Gr. Sannie
 
Bij ons was het precies hetzelfde verhaal,toen ik bv gaf wilde mijn zoontje niets weten van de fles, we hebben echt van alles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik van de ene op de andere dag radicaal gestopt met de borst en hebben we hem alleen nog maar de fles gegeven. Anderhalve dag hebben we een boos jongetje gehad en toen legde hij zich er bij neer. Sindsdien drinkt hij de fles en het gaat heel goed, iedereen mag hem de fles geven, dat maakt hem niks uit. Ik vond het jammer dat ik geen borstvoeding meer kon geven maar helaas ging het niet anders, ik ging ook weer werken, vandaar.
Niet echt een opbeurend verhaal maar achteraf ben ik blij dat hij nu tevreden is met de fles!
 
Hoi Febe,
wat een ellende he... wij hebben precies hetzelfde probleem. Ik moet as. maandag voor het eerst weer gaan werken en Anna moet naar de kinderopvang.
Maar ook: geen fles!!! We proberen vanaf 6 weken al dagelijks een fles afgekolfde melk maar nix. Ook Avent, Difrax, Bibi, verschillende spenen etc. Het rare is inderdaad dat ze wel een speentje neemt.
Ik zag het dus helemaal niet zitten met de kinderopvang etc. Nu ging ze afgelopen maandag een halve dag "wennen" daar. Ik ging weg voor twee uurtjes en had voor de zekerheid toch maar een fles achtergelaten. Nou, ja voelt hem al aankomen: toen ik weg was heeft ze 100cc uit de fles gedronken!!! Wel met lichte protest maartoch. Ik was me toch opgelucht....
Ik denk dat ze het deed omdat de leidster vreemd was; vreemde omgeving etc.
Whatever, ik ben er allang blij mee.
Dus wat ik je eigenlijk wilde zeggen: misschien gaat het bij jou hetzelfde. Dat als je zoon in de gaten krijgt dat jij niet te bekennen bent hij wel drinkt.
Kun je niet regelen dat hij gaat proefdraaien bij de oppasmoeder?? Gewoon een aantal uur proberen zonder jou in de buurt?
Ik weet hoe moeilijk het is, maar je zult er doorheen moeten.
Heeeeel veel succes en laat je nog weten hoe het afliep?
Groetjes van Anne en Anna
 
Hoi,

Onze dochter dronk ook helemaal niet uit de fles, we hebben echt alles geprobeerd, maar zijn vooral stug door blijven gaan met oefenen en niet boos worden. Uiteindelijk dronk mijn dochter (beter) uit een dental speen en dat hoor ik heel vaak van bv-kinderen. Ik weet het niet hoor, maar dat kun je nog eens proberen.
Verder dronk en drinkt onze dochter wel goed uit de fles op het kinderdagverblijf. Thuis blijft het nog altijd lastig, maar daar krijgt ze toch altijd de borst.
Succes, het is een vervelend probleem, maar vaak lost het zichzelf uiteindelijk weer op.
 
Hallo Febe,

Probleem is erg bekend. Bij eerste zoo toen maar aangelengd met Nutriton (johannesbroodpitmeel) en lepelen. Later nam hij wel de fles. Tweede zoon (4 mnd) dronk eerst wel, maar nu niet meer.....'t Blijven broertjes he. Succes
 
Terug
Bovenaan