Speentjes

<p>In het begin wilde absoluut niet dat hij een speentje kreeg, klinkt raar hé! Nou wat het vooral was is dat ik niet wilde dat hij afhankelijk van speentjes werd. Dus dat hij niet meer kan slapen zonder speentje of dat hij alleen getroost kan worden met een speentje! Uiteindelijk na twee dagen hem toch een speentje gegeven omdat hij zoveel last had van krampjes maar nog kon die niet slapen, uiteindelijk werd het bijna de eerste twee maanden op mijn buik slapen zodat ik ook kon slapen en soms met speentje hem inslaap brengen. Nu is hij 16 weken en wilt absoluut niks meer weten van een speentje, nee hij kokhalst ervan. Ik vind dat zelf persoonlijk niet erg! Ben ik alleen maar blij mee en hoop ook dat het zo blijft! Nog meer mensen waarvan de baby's absoluut geen speentje willen? Of die juist totaal niet zonder speentje kunnen?!!!</p>

Mijn zoon wilde in het begin ook helemaal geen speen, ik bleef het aanbieden omdat hij veel huilde en niet sliep. Hij is uiteindelijk gaan wennen en kan nu niet zonder speen slapen. Hij is nu 1 jaar zodra hij wakker word pak ik zijn speen af en krijgt hij het alleen met slapen anders heeft hij het de hele dag in zijn mond. In de nacht wilt hij het ook nog als hij ff wakker is geworden. 

Ik ben ook geen fan van de speen, maar mij  zoontje had zo'n grote zuigbehoefte al vanaf dag 1 dat ie daar heel rustig van werd en rustig kon slapen.
Nu is hij 6 maanden en als hij wakker is heeft hij vrijwel nooit een speen in, tenzij we onderweg zijn en hij begint wat te mopperen van verveling ofzo dan wil het hem nog wel eens rustig maken en verder alleen met het in slaap krijgen. Het is ook al vanaf het begin zo dat als hij eenmaal slaapt tuft ie hem in zn slaap zelf uit. En soms dan gooit ie hem zelf al uit zn bedje voordat ie slaapt.?

Ik heb alles al geprobeerd, 7 verschillende spenen en ook mijn zoontje pakt geen enkele speen. Inmiddels is hij 14 weken. Helaas wil hij wel de pink waar ik nu dus niet vanaf kom omdat hij hiermee alleen maar in slaap valt.
Essss na hoeveel weken was het bij jou gelukt  ik ben nu gestopt met aanbieden maar zou zo graag willen dat hij de speen nog een keer pakt...

Me oudste 2 hadden een speen.
Maar dat ging ook gelijk goed, was erg fijn als ze kraampjes hadden.

De jongste heeft geen speen gehad. Die kon hem ook niet vasthouden.
Hij is gisteren 2 geworden en heeft dat ding nooit gemist. Scheelt weer ontwennen?

Mijn jongste heb ik nu 5 verschillende spenen aangeboden, maar ze kan ze niet inhouden... Paar maal eraan sabbelen en hij valt eruit... 

Mijn zoontje wilde naar anderhalve maand a twee maanden niks meer weten van zijn speentje, van alles geprobeerd en ook verschillende speentjes. Hij sabbelt liever op zijn eigen hand als hij onrustig is of moe is. Hij valt wel zonder het sabbelen gelukkig inslaap, dus ben benieuwd hoe het inde toekomst zal gaan! Ik de kd at het een duimer wordt dus moet dat ook even in de gaten houden! 

@robijn, hier heeft het zeker 2 maanden geduurd, ook verschillende spenen geprobeerd uieindelijk accepteerde hij de avent speen.

Terug
Bovenaan