Speenvarken

Hoi
Hahaha wat een onderwerp he....
Maar gaan jullie kindjes ook zo tekeer als ze naar bed moeten. Kris als een speenvarken, niet normaal.
Tijdens de pyama aantrekken is het nog allemaal leuk en lachen, MAAR.......
zodra hij tussen de spijlen van het bedje komt (heeft ie het matras nog niet aangeraakt) Begint ie te gillen. Nog even lief over zijn bolletje aaien, kusjes geven, zeggen hoeveel we van hem houden (voor mijn gevoel heel belangrijk om te zeggen, ook al snapt hij het nog niet). Dan wordt ie weer rustig. Zodra we de deur dicht trekken begint het weer. We laten hem altijd maar liggen, meestal is het na een paar seconde al weer stil.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.
Liefs Ellen mv Kris (16 wk)

Hoi Ellen,

Tijs heeft 's avonds altijd de grootste lol als hij naar bed gaat. Helemaal geen probleem. Wat ik wel altijd doe is op de overloop lamp aan laten en de deur van zijn kamertje een klein stukje openzetten. De ene keer slaapt hij bijna meteen en de andere keer horen we hem nog wat kletsen. Dan ligt ie wat te spelen. Als we de deur dicht doen en het dus gelijk donker is, dan is het huilen geblazen.

Alleen aan het eind van de dag heeft Tijs meestal geen zin om naar bed te gaan (rond 16.00 of 16.30). Dan is het altijd huilen geblazen. Ik laat hem dan wel liggen en ga nog een keer z'n speentje geven. Soms duurt het 20 min. voor hij slaapt en soms 5 minuten. Maar het is dan wel altijd huilen.

Groetjes,
mama van Tijs

Hey Ellen,

Hier bij ons gaat het precies zoals bij jullie.....pffff we konden Yoëll echt nooit in zn bedje leggen hoor....nu nog moeizaam overdag maar `s avonds hebben we geen problemen meer.....we hebben nl. de kinderwagenbak in zn ledikantje gezet en daar slaapt ie in (ingebakerd en wel) en we leggen hem neer, hij huilt nog wel eventjes...veel minder als eerst en binnen 5 minuutjes is ie stil. Vanaf het weekend willen we ook weer proberen om hem in zn ledikantje te leggen....ben heel benieuwd hoe dat zal gaan....

groetjes Denise mv Yoëll (28-12 5 mnd)

Hoi Ellen,

Hier hebben we daar geen problemen mee. Tiara gaat gewoon naar bed en soms gaat ze nog wel hele verhalen vertellen maar we laten haar gewoon. Wij doen ook de deur dicht van haar kamer en soms horen we haar dan wel ff jengelen maar na 5 minuten slaapt ze wel. Wel rot voor je dat je kindje zo huilt, hopelijk gaat het snel over.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan