Spelcomputers

A

Anoniem

Guest
Ok, de meeste van jullie hebben nog niet zulke grote kinderen, maar toch mijn vraag om er achter te komen wat jullie hiervan vinden.

Mijn zoon van 7  wil heel graag een WI hebben (zon spelcomputer, of is het WII? nou ja, iig die van Nintendo) Iedereen uit zijn klas heeft zon computer, ok, dat neem ik dan maar met een korreltje zout. Maar feit is wel dat bijna iedereen zon spelding thuis heeft staan, en  twee van zijn vriendjes willen hier niet komen spelen omdat we geen Wi hebben. Want dan gaan ze zich vervelen. Ik vind het geen probleem als mijn kind zich verveeld, maar vind het wel sneu dat  twee vriendjes hier niet willen spelen. De laatste keer wilde hij weer met 1 van die jongetjes spelen, toen heb ik gezegd, prima, maar dan wel hier. Vervolgens ging het jongetje dus alleen naar huis.

Wat moet ik hier nou mee. Moet ik toch toegeven en zon ding kopen? Ik vind het alleen belachelijk duur, ook voor een verjaardagscadeau. Ik wil niet dat mijn zoon leert dat je dat soort dingen maar gewoon koopt omdat je het graag wil hebben.

En wat vinden jullie uberhaupt van het hebben van een spelcomputer? Ik vind het dus persoonlijk belachelijk op zon jonge leeftijd. Mijn zoon heeft bakken vol playmobiel, lego. En hij speelt ook graag buiten.

Ik zou zeggen: laat hem er zelf voor sparen.... En als het je niet tegenstaat kun je er zelf wat bijleggen.
Kinderen zijn erg hard tegen elkaar en het is erg vervelend dat 2 vriendjes niet meer bij hem willen spelen. Maar daarom zou ik nog niet zo'n Wii kopen.

Ik vind het overigens belachelijk dat die kinderen de hele dag mogen Wiien?? Want daar lijkt het wel op als ik het uit jou verhaal begrijp.

Laat je zoontje lekker bij hun spelen, zodat hij niet wordt buitengesloten, maar laat hem ook nog maar heerlijk playmobielen, legoen en buiten spelen, veel beter.

groetjes Maris

Hoi Moonpoontje,

Ik vind het echt een moeilijke situatie. Ik heb zelf een tijd een WII gehad maar heb hem vlak voor kerst verkocht omdat je er alleen maar aktief mee kunt doen en niet lekker op de bank rustig mee kan gamen. En daarmee heb je meteen mijn argument om het wel te doen. Het is een erg aktieve spelcomputer dus kinderen krijgen erg veel beweging. Ik ben ook van het buiten- en met playmobiel spelen, maar je kunt er ook een tijd aanstellen of hem bijvoorbeeld bij slecht weer laten gamen. Voor jezelf is het ook nog eens een erg leuke spelcomputer omdat hij ook erg gericht is op volwassenen. En als je hem ziet als aankoop voor het gezin dan is het bedrag meteen ook anders. Ik zou hem alleen nooit alleen maar kopen omdat zijn vriendjes anders niet willen komen spelen. Hoe sneu het ook voor hem is, je moet niet zo'n bedrag uitgeven vanwege zijn vrienden, dat vind ik wel een verkeerde boodschap. En verder een spelcomputer op zich...
Ik weet niet meer precies hoe oud je zoon nu is maar echt jong is hij volgens mij niet meer. Marissa krijgt hier zodra ze er aan toe is de spelcomputer van V-tech. Die is echt voor kinderen en ik denk dat ze die rond haar 3e verjaardag gaat krijgen. Dus ja, wat is te jong. Ik vind het zelf gewoon het meest belangrijk dat er verder nog wel gespeeld wordt en er niet de hele dag echter de computer wordt gehangen.

groetjes Linda

Hoi

Wij hebben hier wel een wii en 2 jongens van 9 en 1 van bijna 7.
Het voordeel van de wii vonden wij de kindvriendelijke speletjes in tegenstelling tot bv playstation en natuurlijk de actieve spellen.Maar houd er wel rekening mee dat er wel spellen zijn waarbij je niet meer hoeft te doen dan op de bank zitten.
TIP:Stel een max speeltijd in (desnoods met een kookwekker).Bij ons is het max 1 uur en dan zelfs niet elke dag en dan ligt het ook nog aan het weer.

Een mogelijkheid is zeker zelf sparen en zelf bijleggen.
Zwemdiploma's en raporten leveren hier bij de grootouders net iets meer op als ze weten waar het geld heen gaat.En vergeet vooral de verjaardag niet......

Groetjes Jessica

Nou, ik ga het er eens met mijn man over hebben. Misschien dat we ook gaan meebetalen. Dan moet hij wel aan opa en oma voor verjaardag geld vragen.

Hoi,
Wij zijn zo'n gezin..ahum..die hebben veel van dat soort dingen..maar vooral ook omdat we het zelf leuk vinden..
Kids hier, 9 en 6, en dus 1,5 jaar.
We hebben een Wii, een X-box 360, en oudere modellen spelcomputers ook nog.
Oudste twee hebben een eigen nintendo ds.
En papa een psp..
Ik heb bijv dagen dat de computers uit moeten blijven, en de kleine nintendo ds gaan dan de la in.
Als er kids komen spelen dan spelen ze er samen mee, of hij gaat uit.!!!
Dus niet de hele middag voor de computer hoor.
Ik denk vooral dat hoe je ze er mee laat omgaan dat dat uitmaakt.
Als er huiswerk is gaat dat voor!
Op zaterdag laat ik ze er vrijer in...als enige dag in de week.
Ze hebben sinds kort een tv boven, zodat we als er met een verjaardag ofzo kids zijn, ze boven kunnen computeren..Ze willen nl graag het geluid aan..

Dus wat mij beteft niks mis mee, maar wel duidelijk regels..
Ik gebruik het soms ook voor straf..dus niet luisteren is geen speeltijd!!
Vind mn onze zoon erg!

Gr Rina

Terug
Bovenaan