Spelen bij vriendje

Hallo meiden.
Ik vraag me af of jullie kindjes weleens spelen bij een vriendje (of vriendinnetje).

Een moeder bij Stefan op de creche vroeg of Stefan eens zin heeft om met/bij hun dochter te spelen. Stefan vond dit gelijk leuk en goed.
Maar wij hebben dit nog nooit gedaan. Stefan speelt weleens met andere kinderen, maar dan ben ik met die moeder koffie aan het drinken. Ik ken die moeder dan ook.

Deze mensen ken ik dus niet. En hoewel ze er leuk uitzien, ze een leuke dochter hebben, stefan er graag mee speelt etc.... heb ik toch een beetje een vreemd gevoel erbij. Ik breng Stefan straks wel bij iemand die ik niet ken.
Weet ook niet hoe Stefan zal reageren als ie doorheeft dat ik dan echt wegga. Het is geen eenkennig jongetje, maar voor hem is het daar ook vreemd....

Hoe denken jullie erover?? Denk ik misschien te moeilijk?
Groetjes!

Lukas logeert wel eens bij mijn zusje die een dochterje heeft van dezelfde leeftijd. DAt doen we bewust zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen.

Is natuurlijk anders dan een moeder die je van de chreche kent. Maar ik zou het gewoon doen (met heel veel pijn in mijn hart en heel veel zenuwen).

Ik bedenk me net dat ik Lukas van de zomer ook wel eens bij de buurkinderen heb laten spelen. Vond ik best moeilijk, maar dat is in elk geval naast de deur.

Maar spreek gewoon af dat als het niet gaat dat je hem op komt halen en je kan het bijvoorbeeld ook voor een uurtje afspreken ofzo, niet te lang dus.

Sorry voor het warrige verhaal.

Annemieke

Tja, denk je te moeilijk.... Weet je als ze op de basisschool zitten gaan ze ook uit spelen, ook die moeders/vaders ken je niet...Soms denk ik bij Jorick ook weleens nou liever niet bij die en die spelen, maar ja het zijn zijn vriendjes en dus laat ik hem maar gaan.... Milan speelt ook wel eens uit, maar dan alleen bij de mensen die ik dus wel ken.... Vaak speelt hij bij de overbuurjongen, ze zijn helemaal dol op elkaar. In het begin gingen we eerst met zijn tweetjes, Milan spelen moeder een kopje thee. Dus misshcien kun je dat voorstellen aan die moeder ?

Julian speelt ook nog niet alleen bij anderen. Wij gaan wel samen naar vriendjes of die komen bij ons, maar dan nog wel met de moeders.
Ik zou hem nog niet zomaar achterlaten bij mensen waar hij (en ik!) nog nooit is geweest; dan liever eerst een of een paar keer samen er naar toe (en zij bij ons). Dan kun je ook zien hoe het gaat. Bovendien kun je in een thuissituatie veel beter beoordelen hoe de ouders met de kinderen omgaan. Op het kdv is dat toch anders.

En dan het alleen ergens gaan spelen...zou ik ook eerst voor bijv. een uurtje afspreken en dan weer ophalen. Je kunt de duur in de loop van de tijd vergroten.

Lastig he, je kind loslaten?! ;-)

Groetjes,
Ellen mv Julian

Gewoon tegen die moeder zeggen dat hij nog nooit bij een "vreemd" iemand gespeeld heeft. Overleg met haar of ze het erg vind dat je de eerste keer mee komt. Of blijf er een half uurtje bij en haal hem na 1 á 2 uur weer op. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit erg vind.

Onze Thom (nu 6,5) had dit laatst nog bij een klasgenootje. Daar was hij nog nooit geweest. Hij wilde best bij hem spelen, maar de eerste keer niet alleen. Ik heb toen met die moeder afgesproken dat we even op de thee kwamen. Ben er dus de hele tijd bij geweest. Nu durft hij er alleen heen.

Groetjes, Cathy

Ik zou Kian nog niet alleen bij onbekenden laten spelen hoor. Kian gaat het vast naar z'n zin hebben, maar ik weet niet hoe die thuissituatie is, of ze hetzelfde denken over veiligheid (alleen de trap op en af enzo). Kian lijkt al erg groot door z'n lengte, maar daardoor overschatten sommigen zijn kunnen en verantwoordingsgevoel. Dus ik zou wel meegaan dan.
Bij bekenden is het natuurlijk een heel ander verhaal. En ook als ie een jaartje (of twee) ouder is. Natuurlijk moet je er dan ook af en toe op vertrouwen dat het goed gaat en dat je kind anders wel aan de bel trekt. Maar Kian is nu net 3. Nog net te jong om alleen te laten vliegen vind ik.
Liefs Nelleke

Stefan is inderdaad ook een jongetje die er ouder uitziet en zich ouder gedraagd dan dat hij is. Onbekenden vragen dikwijls of ie het naar zijn zin heeft op school!? (en dan bedoelen ze dus de ECHTE school)
Ben blij dat mijn gevoel om hem niet alleen te laten gaan bij jullie herkenbaar is.
Ga de eerste keer geloof ik maar even met hem mee...

Dank voor de tips!

Stefan is inderdaad ook een jongetje die er ouder uitziet en zich ouder gedraagd dan hij werkelijk is. Vorige week vroeg een onbekende hem of ie het naar zijn zin had op de basisschool!?!

Maar goed, ben blij dat jullie mijn gevoel bevestigen en dat hij daar nog net iets te klein voor is.
Ga de eerste keer dus maar mee...

Bedankt voor het meedenken!
Liefs!

Terug
Bovenaan