Spelen en knuffelen

Hai mama's en papa,

Even een nieuwsgierigheidje...

Ik leef een beetje van voeding naar voeding en van slaapje naar slaapje. Tussendoor probeer ik met Lise te kletsen en te knuffelen (ik word tegenwoordig weggeduwd, grmpf). Ik merk alleen wel dat ze snel overprikkeld raakt. Althans, dat denk ik, want na een tijdje wordt ze klagerig en onrustig. Als ze zo is, helpt niks meer. Met rust laten niet, optillen niet, bij haar gaan zitten niet, pinken niet, speentje niet, luier verschonen niet... Uiteindelijk valt ze in slaap als het alweer bijna tijd is voor haar volgende voeding.

Hoe besteden jullie de tijd met jullie kindje tussen alle slaapjes en voedingen door?

X
 
Hey wat toevallig heb ontzettend dezelfde vraag! Eigenlijk speel ik alleen met Saar tijdens het verschonen van de luier. Na het voeden is ze vaak moe en leg ik haar in haar bedje (en de laatste twee dagen valt ze uit zichzelf dan in slaap hoezeee!). Spelen houdt bij ons in; buikje blazen en kletsen, af en toe muziekje en beetje zingen (maar kan me voorstellen dat ze het fijn vindt als ik mijn mond weer hou haha).

Ons 'schema' afgelopen dagen zag er als volgt uit:
05.15 eten - meteen slapen
09.00 eten - meteen slapen
12.00 eten - badje - slapen
15.00 eten - slapen
18.00 eten - huilen - huilen - huilen - huilen - huilen - huilen tot
21.00 eten - huilen - slapen
23.30 eten - slapen

...waarbij huilen afgewisseld wordt met knuffelen, maar dat helpt maar weinig dus dan is het weer huilen. Hebben jullie ook huiluurtjes?

Saar slaapt, eet of huilt. Meer doen we eigenlijk nog niet... kindjes moeten geloof ik rond deze leeftijd ook nog 16-20 uur per dag slapen. Vanaf maand 2 gaan ze meer wakker worden is mij beloofd ;-)

Liefs Suus




 
Ik weet niet hoe oud Lise is maar "ze doen ook niet zoveel"op deze leeftijd.
Onze Ravi is nu vandaag precies 2 weken oud en doet niet meer dan slapen en eten. Heel soms ff huilen maar verder niks hoor, hij huilt eigenlijk nooit. We knuffelen hem of voeden hem. Verder slaapt hij gewoon. Soms is hij wakker en heeft hij zijn ogen open dat verschilt van een paar minutjes tot soms 1,5 uur. Hij "kijkt dan een beetje om zich heen". Een vast ritme hebben we nog niet. Hij moet zich aanpassen aan de rest van het gezin. De twee oudste zitten op school en we moeten dus om 8:30, tussen de middag en om 15:00 uur weer op school zijn. Daarin moet hij zich aanpassen
Verder went hij aan drukte en prikkels om zich heen. Doordat hij de vierde is is het eigenlijk altijd druk in huis. Zijn zussen zijn verre van rustig. Hij ligt soms lekker rustig in zijn bedje boven. Maar vaak ook in de box, of op de arm beneden. Hij slaapt dan door het geluid van iedereen heen. Hij begint er nu al aan te wennen dus.
tot nu toe mogen we dus niet klagen. Hij is lief en rustig, huilt niet en slaapt goed (de nachten nog niet door natuurlijk) Echt een "makkelijk vierde kindje" hopen dat het de komende 20 jaar zo blijft
:)
groetjes en veel plezier met de kleine ukkies
hanneke
 
Hi Arwen (mooie naam!!) ik denk dat je te laat bent met het naar bed brengen van Lise... Je moet het moment van overprikkelend ( en TE moe) zijn voor proberen te zijn. Hier, bij Lotte is dat meestal al meteen na de fles... Zij is morgen 5 weken... Hier is t spelen ook tijdens t verschonen. En wij doen t badje vóór het flesje, ze valt dan na de fles ook lekker rozig in slaap en heeft in bad geen volke buik.

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb hoor, maar mijn ervaring is dat je heel vaak te laat bent met in bed leggen waardoor het slapen niet meer lukt... Bij de eerste geeuw, oogjes (oortje) wrijven, wegkijken is het bedtijd.
Het langer opblijven komt pas later. Hier ook s avonds onrustig, daarom meestal dan t badje: afleiding, voor haar en ons.. En ook ligt ze dan vaak bij een van ons op de bank, of als ik moe ben leg ik haar op m'n (soms blote) buik (huid op huid) in m'n bed. Maar bij echte flinke huilbuien helpt eigenlijk niks :-( gelukkig gaan die over een paar weekjes over...

X
 
He Mickey, haal jij de kleine dan eerder uit bed voor het badje? Als Saar honger heeft moet er NU eten in en badje is dan echt geen optie haha. Ook hier valt bij huilbuien er niet tegenop te knuffelen. Wat doen jullie dan? Gewoon laten huilen in bedje of bij je? x
 
Ha Suus ik haal Lotte dan inderdaad een klein half uurtje eerder uit bed, of ik doe het zo rond half 7, dan is ze vaak wakker en niet altijd even gezellig ;-) het badje wil dan nog wel eens afleiden... En dan geef ik nadien een fles, ookal is dat soms een uurtje eerder, ze heeft wel altijd trek na t bad.
Ik denk wel dat Lotte vrij geduldig is, ook met afdrogen en aankleden enzo. Mijn zoon zette bij t uit bad halen altijd een keel op en hield zich pas weer stil als hij weer lekker warm en aangekleed op schoot lag of een flesje aan z'n mond had. Bij Lotte kan ik tot nu toe nog rustig lekker tutten met babyolie en zalfjes, haartjes borstelen enz heerlijk!!

Ik heb t zo geleerd van de kraamhulp, maar mijn kids zijn ook spugertjes, dus badje is dan teveel actie na een voeding....

Hier merk ik heel duidelijk dat als ik te laat ben met naar bed brengen ze veel moeilijker of niet gaat slapen.

Lotte heeft niet zo heel vaak dat ze echt keihard huilt, vaak uit die onrust bij haar zich meer in kreunen, af en toe een jengel of huiltje, erg bewegelijk zijn en veel mondjes spugen. Omdat ze dan niks wil vind ik t best lastig om haar vast te houden, maar overstuur laten worden op bed kan ik ook niet... Soms helpt de draagdoek, of een wandeling, of in huis wat lopen, btje dansen/ wiegen op een rustig muziekje het is vooral ook een kwestie van die tijd doorkomen... Mijn zoon huilde erg veel de eerste weken vw reflux en dan gingen we soms maar een eindje rijden, haha we hebben wat afgetoerd, op de meest gekke tijden...

Als ik t echt niet meer wist of ik even niet meer kon of wilde legde ik hem ( bij Lotte nog niet echt gebeurd) wel in bed en ging ik stofzuigen of sprak ik met mezelf een taak af, bijv was vouwen, als dat klaar was haalde ik hem weer op. Of, als ik zeker wist dat er niks mis was verder, liep ik een klein rondje met de hond, op advies van de wijkverpleegkundige; dan hoor je t even niet... Moeilijk, maar beter dan zenuwachtig of stapelgek worden van t gehuil. Ik hoorde hem zelfs huilen als hij gewoon stil was ...

Haha heel verhaal, ik moet nodig gaan slapen... Heb net de voeding gedaan, dus de volgende is lekker voor m'n man ;-p

 
He Mickey,

Ik zal het vandaag eens proberen om Saar er wat eerder uit te halen en dan badje te doen, misschien dat het haar wat meer rust geeft in de avond. Maar eerlijk gezegd vrees ik ervoor. Gisteren ging ze klokslag 18u aan de borst knalhard huilen. Niets helpt dan echt voor langere tijd. Het is gewoon haar tijd denk ik dan. We hebben alles zo ongeveer geprobeerd ook ivm krampjes. Ben er wel achter dat als ze geen tijd krijgt om even te huilen ze later op de avond/nacht de uurtjes inhaalt. Misschien toch even de spanning van de dag eruit?

Nu troost ik haar met tutje en aai over bol en dan kwartiertje aankijken. Dan ga ik er weer naar toe... en zo ga ik door. Totdat eten op tafel staat dan trek ik even de babyfoon eruit en eet ik op mijn gemakje. Niet echt gezellig voor je relatie dat huiluur op die tijd haha. We spreken elkaar niet echt nu. Maar over een paar weken zal dat vast weer stukje beter zijn!

Ik ga een boterhammetje eten, voor je het weet is het weer etenstijd voor kleine lieve Saar!

Liefs!

 
Terug
Bovenaan