spelen in de box

Hallo mama's,

Graag wil ik ook even een vraag deponeren omdat ik zo langzamerhand wanhopig wordt.
Mijn dochtertje Shanique is nu 9 maanden oud, en sinds 2 maanden kruipt ze in volle vaart, maar ze staat het liefste.(loopt'al om de tafel heen en staat af en toe 'perongeluk'los)
Nu heb ik een probleem wat ik graag opgelost wil hebben, ze wil met geen mogelijkheid in de box! wat we ook doen, samen met haar in de box, zij in de box wij ernaast en spelen, nieuw speeltje om de zoveel dagen, koekje in de box, langzamerhand hebben we alles geprobeert om haar maar in de box te laten spelen.

Verder heeft ze een goed ritme, wat dagelijks terugkeert, bij anderen heb je geen kind aan d'r, kan ze uuuuuren spelen (grrrrommmm...)

Dus nu ben ik benieuwd of er nog meer moeder zijn die in deze situatie zitten of dat er moeders zijn die wat tips of de oplossong voor mij hebben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
Groetjes, Shira
 
hoi hoi zo te horen is ze met andere uitdaging bezig.
Het komt op een gegeven moment dat ze de box "ontgroeieen".
Je zegt al dat ze in volle vaart kruipt en langs de tafel loopt,zij denkt ook ,"he er is ook een andere werld dan allen de box" en met deze vrijheid keert ze met tegenzin de box weer in.
Bij de ene kind is het sneller dan de ander, maar dit is weer een fase dat je moet afsluiten en weer openen voor nieuwe dingen in haar leven,eens moet je de box toch weg doen (ook is het soms een makkelijke plek om haar te doen als je dingen moet doen in huis,of even naar de wc gaat enz)
 
Dan zou ik haar zoveel mogelijk buiten de box laten spelen, zolang het jou in de kraam te pas komt, maar als je zelf de kamer uitmoet of iets moet doen waarbij je haar niet kunt gebruiken, dan zet je haar gewoon in de box en dan huilt ze maar.
 
Ik ben het helemaal met Laura eens, soms kun je een kind nu eenmaal niet de zin geven. Hoe hard het ook protesteert.
Je moet toch ook soms dingen doen, waarbij zij het veiligst af is in de box. Zelfs als ze kan lopen. Je kunt haar nog lang niet alles leren qua gevaar.
Ik zou zelf ook bang zijn een "dwingeland" te krijgen, die als ze maar hard genoeg krijst, haar zin weet te krijgen. Even doorbijten...
 
Ik zou de box wegdoen. Mijn dochter heeft ook nooit in de box gewild. Ze werd er echt verdrietig van. En ze wilde dus ook nooit in een ledikantje met spijlen slapen. Het kost je meer tijd en minder rust, maar uiteindelijk gaat de box toch een keer weg en dan ben je die rust ook weer kwijt. Dus waarom niet wat eerder.
 
Terug
Bovenaan