spelen in de box

Hallo

Ik had ergens gelezen dat voor het kind het beste is om een vaste speelplaats te hebben zonder dat pappa en mamma er steeds boven hangen omdat hij zich zelf ook moet kunnen vermaken.

ALs ik mijn zoontje in de box leg dat speelt hij altijd maar heel eventjes 5 min en dan heeft hij er alweer genoeg van!

Wie heeft er tips voor me zodat hij wel langer blijft spelen? Hij is nu 4 maand
 
Hoi emma,

Ieder kind is gewoon anders(kan het weten heb er 3).
Niet elk kind vind bijv de box leuk Je kunt ook een deken in een hoek leggen. maar je kind heeft wel gewoon rust nodig om te kunnen spelen, zolang ze rustig  spelen kun je ze beter niet storen!
Als je kind wat snel om aandacht vraagt kun je misschien naar hem toe gaan een paar speeltjes laten zien en evt wat je er mee kan doen en dan weer even weggaan, vaak kunnen ze zich dan weer even bezig houden en dat word dan vanzelf wat langer, als je een paar dagen concequent volhoud.. Hoop dat je er wat aan hebt

Succes Gr MJ
 
Heb je er een mobiel boven hangen ? vinden  veel baby's  ook erg leuk..
en indd speeltjes aanbieden en laten spelen...of even wisselen van houding op zijn buik neerleggen bijv...
persoonlijk vind ik dat je hier eerder mee had moeten beginnen...maar dat even terzijde..
een kindje van 4 maanden moet zich zelf wel kunnen vermaken...langzaam opbouwen..dan kan die van jou het over een paar weken ook...zeker een half uur.
en lukt het niet ....dan geeft dat niks...dan is jou kindje gewoon niet het type om alleen te spelen ofzo....of wil ie wel in de wipper of op een speelkleed...
een speelkleed met bogen is trouwens ook erg leuk....dan kunnen ze goed leren grijpen...
nou succes.

gr. bambi
 
Hoi,

Tom kon zich de eerste maanden goed vermaken in de box. Vooral met een winnie the pooh speelkleed, met zo'n boog er boven met allerlei poeh knuffeltjes.

Naderhand begon hij zich te vervelen en heb ik zijn boxkleed in de hoek van de kamer gelegd. Bij ons thuis is het erg rustig, geen hond, niet veel bezoek .e.d. dus dat ging goed.

Nu staat de box bij ons nog steeds, Tom word in febr. 2 jr. Hij zit er nooit meer in, dus binnenkort gaan we 'm ruimen en kan zijn tafeltje met 2 stoeltjes er voor in de plaats :)

Groeten Nens
 
hoi hoi


mijn dochtertje was 6 maanden toen ze niet meer in de box wilde.
krijse deed ze alleen maar heb toen rond geinformeerd bij de cb
die zeiden dat als ze echt niet meer in de box wou ik het eerst ook niet moest
doen ivm later dan kunnen ze last krijgen van verlatings angst
zelf heb ik toen de wipstoel gepakt en haar lekker onder een speel ding gezet
dat werkte prima ook vond ze het leuk voor de tv in de wipstoel telletubbies
aan het kijken geweldig
mischien is een wipstoel ook een optie in de box kunnen ze net even meer kijken dan als ze helemaal recht leggen
hoop je te hebben geholpen

groeten elisabeth
 
Hier is de boxspiraal erg favoriet. Het balletje eraan zorgt voor lang plezier. Vooral omdat die zo moeilijk te grijpen is :D.

Het lijkt mij ook wel goed om de kleine niet te storen. Soms is bij mij de verleiding ook wel erg groot om er even heen te gaan en samen te lachen . Ik ga het toch maar proberen om hem consequenter zijn gang te laten gaan .... .
 
hai

ik heb een dochter van bijna een jaar, en die zit alleen in de box als mama even moet stofzuigen of schoonmaken waar ik haar echt niet bij kan gebruiken, en ze weet het want zo gauw de stofzuiger uit is of mama gaat op de stoel zitten een bakkie drinken begint ze te mekkeren.
ook toen ze een maand of 4 was hield ze het hoog uit een kwartier vol in de box

ze is gewoon geen box kind, ik heb 4 kinderen en elk kind is anders, je kunt het wel aan leren maar het kind moet het ook willen, de oudste van mij wou er echt nooit in zodra je haar boven de box hield begon ze al te brullen.
en dan mijn zoon die was weer heel anders, die vond het niet leuk als je hem eruit haalde.

zo zie je maar, je kunt het proberen maar het karakter van het kind doet veel.

en ach ik heb er geen problemen mee dat ze op de vloer is, kan ze lekker op ontdekkings reis (wat ze ook doet) en als je huis kind proof is dan is dat ook geen probleem, en het scheeld de jongste leerd snel en blijft af waar ze ook van af moet blijven

 
Terug
Bovenaan