spelen met 8 maanden

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en ik vroeg me af waar jullie kindjes mee spelen. Af en toe heb ik het idee dat ie uitgekeken is op zijn eigen speelgoed. Ik probeer de box niet te vol te leggen en te wisselen met zijn speeltjes.
Soms heb ik ook het idee dat ie zelf een beetje gefrustreerd is dat ie wel iets wil, maar nog net niet kan.
En wat doen jullie met je kindjes voor spelletjes? Heb hier en daar gelezen dat je al  kan gaan voorlezen, maar daar heeft die van mij echt het geduld niet voor.

groetjes, Kabo

Hoi!

Finn is ook bijna 8 maanden en wat hij erg leuk vindt, is speelgoed waar geluid uit komt. Hij heeft zo'n babygym waar allemaal knoppen opzitten waar geluid uit komt. Hij heeft ook een plastic babyspiegel, vindt ie ook prachtig. En wat hij helemaal geweldig vindt is een bal! Dan leg ik em op de grond (hij ligt steeds minder vaak in de box) met een bal en die geeft ie een zet en dat tijgert hij erachter aan. Echt schattig om te zien en hij heeft dan de grootste lol.
Voorlezen doe ik nog niet, deed ik bij de oudste ook pas veel later. Zodra er een boek in de buurt komt wil hij het pakken en stopt het in zijn mond. Of hij scheurt de bladzijden eruit, ha ha!
Hij vindt de duplo van zijn zus trouwens ook reuze interessant, zal wel door de kleurtjes komen.
Hij vindt kiekeboe een leuk spelletje om te doen. Dan leg ik een spuugdoekje op zijn hoofd en dat trekt hij dan zelf eraf. Of op schoot (rustig) paardje rijden, dan gilt hij het uit van plezier.

groetjes,
Ikke

Speelgoed van v-tech is hier populair. Er is een bal die zelf rolt....een spiegel mijn dochter is er gek mee. Ook vind ze een bak met blokjes heel leuk. Zij haalt alles eruit en ik stop het er weer in..............

v-tech is hier ook "hot" en little people speelgoed!!!

heel simpel... het leukste speelgoed vind mijn dochtertje plastic bekers (ze heeft er 3, van die gekleurde van de IKEA)
Ze ligt ook meestal op de grond en tijgert nu ook de kamer door, dus alles in huis is ook ineens leuk :)

Hallo Mama's.

Wat ik jullie allemaal kan adviseren is babyzwemmen!
Of knuffelzwemmen zoalsl wij het noemen. Ik doe het met mijn dochtertje (8 Maanden) en met mijn beste vriendin en haar dochtertje (9 Maanden)
De leidjes die je daar leert kan je thuis ook zingen. En de meeste spelletjes kunnen natuurlijk ook thuis gedaan worden op de grond of onder de douche. Ok hebben we meerdere malen gespeeld met plastic ballen. Zoals in een ballenbak. Bij de Brat Smit verkopen ze een grote zak vol voor ong 6.00. Ik heb een zak gekocht en bij mooi weer, zet ik het campingbedje buiten, gooi de ballen erin, en Shania heeft haar eigen prive ballenbak. En ze vind het GEWELDIG!!! Ze lacht, en kletst op haar manier uren lang. Dus heeft mama tijd vrij voor de was, koken of noem maar op!

Wat ook een groot suces is bij Shania, klinkt heel stom maar een kattenspeeltje. We hebben een kitten en voor hem hebben we een speeltje gekocht. Een rond, plastic  ding met een belletje in het midden. Natuurlijk heb ik eerst goed gekeken of het veilig is, maar daar kan ze dr eigen ook goed mee vermaken.

Terug
Bovenaan