spelen met baby in buik

A

Anoniem

Guest
Ik lees soms dat zwangere vrouwen met hun baby spelen door zachtjes in hun buik te porren of de buik lichtjes heen en weer te schudden. Wij proberen dat ook wel, maar ons kindje van 31 weken reageert daar eigenlijk niet op. Sterker nog, ik heb het idee dat als wij haar willen activeren ze juist stil blijft liggen. Ze beweegt wel gewoon normaal op gezette tijden, zij het niet uitbundig. Doen wij iets niet goed? Zijn er meer kindjes die niet reageren op 'overenthousiaste' ouders-in-spe?

Het zal vast dat er enkelen zijn bij wie het wel lukt. ik denk bij velen niet.
Zo ook bij ons niet. Had ook wel zoiets van: wat zitten we hier dom te doen...ha ha. Dat hebben ze vast allbei gevoeld   (we hebben een zoon van ruim 3 en een dochter van 8 maanden).
Dus, maak je er niet druk om!
Succes!

Mijn twee kinderen hebben er ook nooit op gereageerd. En ik moet eerlijk bekennen dat je het vooral uit van die wazige boekjes haalt. Met van de vrouwen die de hele zwangerschap mijmerend op de bank zitten. Met alle respect voor vrouwen die het wel zo ervaren maar ik vind zwangerschap hard werken. Ik vind ook dat je  niet teveel moet verwachten van je kindje! 31 weken pas, moet je zien wat ze "kunnen" als ze net geboren zijn. De echte reacties komen pas na een aantal maanden. Geniet van het contact dat jouw kindje zoekt met jullie, dat is eigenlijk het enige dat je nu kunt doen.

Ach wat is er leuker,lekker op de bank hangen,ontspannen sfeer,handen op de buik en contact maken met je baby,en als het reageert lekker toch.Ik denk als je dat regelmatig doet dat de baby sneller gaat reageren op je handen.

Ken zelf niet wachten tot het zo ver is om contact te maken met baby in buik:D

Groetjes Franny

Ook ons kind reageert er niet altijd op....meestal als ik aan mijn buik loop te schudden of erin zit te porren om haar te laten bewegen dan krijg ik 1 trap of stoot, net alsof ze wil zeggen "doe eens ff normaal, ik lig te slapen" hahaha

Wat wel helpt is als ik lekker rustig op bed lig, en mijn vriend zijn hand gewoon rustig op 1 plek legt dan begint ze er vanzelf lekker tegen aan te bewegen...

Liefs Randy
mama van Ninthe* en 32wk+5dgn zwanger

Hoi,

Ik denk dat je niks verkeerd kunt doen hoor.
Ik weet nog wel dat mijn dochter een drukke dame was in mijn buik. Als ik zachtjes op mijn buik deed drukken, dan begon ze echt ontzettend te bewegen. Maar een vriendin van mij voelde ook niet zoveel. Misschien ligt t ook aan je kindje hoor. Mijn dochter is inmiddels 13 maanden en een zeer ontzettend druk kindje. Ze reageerde in mijn buik al op bepaalde muziek en dat doet ze nu nog.
En misschien ligt t ook aan hoe je vrouw/vriendin is. Ik ben een drukke dame die nooit stil kan zitten. Misschien reageerde mijn dochter daar wel op.

Nu ben ik weer zwanger ( nog pril) en ik hoop echt weer contact te kunnen maken met mijn kindje.

Maar even terug komen op je vraag: jullie kunnen niks verkeerd doen.

gr linda

Hoi,

Het spelen met onze baby  lukt wel maar ik denk dat het pas echt regelmatig  lukte bij 36 weken en ook niet altijd, ik denk 7 van de 10 keer. Het is wel leuk hoor. Ik heb nu dat je de billen echt goed kan zien en als ik er dan op druk of wrijf dan komt het kontje nog verder naar "buiten" (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen). Ik denk dat het spelen echt pas op het einde lukt omdat de baby dan iets minder ruimte heeft en als het dan draait en dan voel je ook echt een harde bal of rug. En bij 30 weken is het kindje nog veel kleiner en kon ik aan de buitenkant nog niet voelen hoe het babytje ligt en nu kan ik dat echt wel. Ik zou gewoon even afwachten en gewoon blijven proberen en veel met je handen op je blote buik liggen en ook papa tegen je baby laten praten bij ons reageert de baby vaak op zijn stem.

Succes en gr bizu

Terug
Bovenaan