Spelen met een baby

Hoi allemaal,
Ik ben 23 jan. moeder geworden van Bram ! Een geweldig mooi kereltje.
Hij is nu 5,5 week en ik merk dat ie steeds vaker tussen de voedingen wakker is.
Maar wat ik me nu afvraag is wat kan ik dan met hem spelen. Ik ben nog niet zo creatief ;-(
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Sas

Dit vind ik nou een goede vraag,
Natas is ook steeds meer wakker.
En hij wil ook aandacht maar hoe speel je nou dat hij het leuk vind,
Ik zing wel voor hem en probeer zijn aanfacht te trekken met knuffels,
maar dat intereseert hm eigenlijk niks,
knuffelen helpt wel altijd gelukkig

gr sylvia (Natas  26-01-07 )

Haha, moeilijk hè? Ik heb het op het cb. gevraagd, want ik had wel gelezen dat ze knuffels interessant vinden en gekke bekken, maar het interesseert Joey allemaal heel weinig. Ik zing dus maar een beetje voor hem en lach naar hem en klets tegen hem, maar volgens het cb. kun je ook verder nog niets doen. Dus ik laat het hier maar bij.

Dit is ook een beetje wat ik doe ... zingen, praten en lachen tegen hem. Het lijkt wel of ie af en toe teruglacht, maar volgens mij kan dat nog niet en wil ik dat gewoon maar al te graag zien . Toch een geweldig gezicht als een baby lacht !!

Quinn vindt het erg leuk om rond om zich heen te kijken. In de box bestudeert hij zijn speeltjes. Wat ik zelf doe is vaker met hem rondlopen en tegen hem kletsen. Verder gekke bekken trekken als hij me aankijkt. De mobile met muziekje laten draaien vind hij ook leuk. En zijn kikker die rinkelt als hem aanraakt. Ik schud daar dan mee. Sinds deze week heeft hij zelf ontdekt dat als hij de kikker aanraakt deze beweegt en geluid maakt. Daar is hij zelf 3 kwartier mee bezig geweest. Hardstikke leuk.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

hoi,
Ik ga naar bijeenkomsten op cb en daar zitten nog 10 andere "verse" mama's en wij vroegen ons hetzelfde af. Daar werd ons verteld dat spelen met zo'n kleintje al van alles is, gewoon tegen hem/haar praten, masseren, aanraken, zingen, handjes vasthouden, op buikje blazen, aankijken, echt van alles. Voor ons is dat niet echt spelen, maar voor je kleintje zeker wel...
groetje angela, mv chris

hoi

Ik heb Indy vaak op mijn boven benen liggen (hang dan zelf half onderuit op de bank haha) en doe dan "er komt een muisje aangeslopen" of ik kietel haar gewoon een beetje. Gekke bekken trekken is hier ook favoriet, gelukkig helpt Luna daar bij mee want die is inmiddels kampioen in rare fratsen haha.

We liggen ook nog weleens met zijn 3en op het speel kleed en dan laat ik haar een knuffeltje zien en aai haar daar mee over het wangetje zodat ze hem ook kan voelen.

Terug
Bovenaan