<p>Hoeveel uur spelen jullie met de baby? Ik heb soms het gevoel dat ik te weinig met speel of doe. Zo ziet mij. Dag er een beetje tussen zeven en acht opstaan, even goede morgen tegen hem zeggen en knuffelen dan leg ik hem in de box zodat ik een beetje kan opruimen en eten, dan tussen half negen en negen krijgt hij voeding dan wilt hij weer spelen dan speel ik tien minuten tot 20 minuten met hem leg ik hem weer in de box zodat ik even kan douche en klaar maken. Daarna ga ik vaak met hem naar de winkels wandelen vaak lange wandeling van minimaal 20 minuten tot 30 minuten. Tussen 11 en 12 weer voeding en dan gaat hij meestal twee uurtjes slapen. Meestal komt hij dan rond drie uur a half vier voor eten. Soms wat eerder voor eten. Nu. Andaag kreeg hij al om half 2 eten, hij is nu al bijna twee uur wakker. En ben al ruim anderhalve uur met hem aan het spelen. Vaak slaapt hij niet meer want hij is een hele moeilijke slapert. Daarna komt m hij tussen zes en zeven en slaapt daarin meestal. Niet altijd! Laatste dagen wilt gij nog niet slapen dus dan speel ik nog uurtje ofzo met hem! De dagen kunnen natuurlijk nog een beetje verschillen. Soms slaapt hij in de ochtend wel rond tien uur een dutje van 45 minuten tot een uur en soms overdag nog tussen duur een uurtje.. Dit is een beetje een idee van. Vaak wandel ik twee keer op een dag. Sommige dagen heb ik totaal geen energie als ik ook geen slaap heb gehad. Ben ook een alleenstaande moeder en het is met tijden echt zwaar en vermoeiend. Laatste dagen slaapt hij opeens niet meer door bijvoorbeeld en kwam hij wel vier keer in de avond nacht voor de borst, dus weinig slaap voor mij. Eerste sliep die van ongeveer zeven a 8 tot 8 uur met tussen door om 11 en half zes sochtends nog een keer voor voeding. Al met al speel ik meestal gemiddeld minstens vier uurtjes op een dag met hem. Daarbij komt nog kijken het troosten, wandelen,boek voorlezen en hem inslaap brengen want dat kan die niet uit zichzelf (overdag savonds wel?) (heb gecontroleerd huilen geprobeerd, maar na 15 minuten is hij zo hysterisch dat ik hem toen minuten moet troosten voor die rustig is. En dan doe ik drie minuten laten huilen troosten etc ) doe ik te weinig met hem spelen of valt dat wel mee? Ja sommige dagen heb ik echt geen zin en dan speel ik hooguit een uurtje /anderhalve uur met hem, en soms sla ik een dagje wandelen ook over als ik echt even geen energie er meer voor heb. </p>