Spelen tijdens het eten???

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik merk dat onze zoon (ruim 9 maanden) veel beter eet als hij iets in zijn handen heeft. Niet echt opvoedverantwoord maar erg makkelijk.
Als hij niks heeft zit hij altijd met de vingers in zijn mond en zit hij te spetteren met het eten.
Komt jullie dit bekend voor? Iemand tips?

Een trotse mama

Ja, hier ook! Niet altijd, maar soms is ze idd rustiger als ze iets in haar handen heeft. Ik geef haar dan een lepeltje of een rammelaar die goed af te spoelen is.
Ik vind het niet zo belangrijk of het opvoedverantwoordelijk is of niet.
Sil

Hoi!

Same here... En net als Sil, opvoed-verantwoord of niet; lekker belangrijk!
Die kleintjes hebben toch al moeite met stil zitten, ik probeer het eerswt zonder speeltje. En als het mevrouw te lang duurt of iets anders in petto heeft.... dán geef ik een speeltje.
Of ik leg een stukje eten neer voor haar, om mee te klieren.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hier nog een! In het begin wil Floortje nog wel gewoon eten, maar halverwege de maaltijd, doet ze ineens haar handen in haar mond, of draait ze haar hoofdje weg en gaat ze huilen.
als ze dan wat in haar handjes heeft (maakt niet uit wat) dan gaat de rest van de maaltijd er ook in!
Geen idee of het erg is. heb er ook wel eens overnagedacht of het wel handig is. Straks wil ze alleen maar spelend eten.
Maar ja, nu krijg ik er op deze manier wat in en straks zien we wel weer verder toch?

doen we ook hoor!!
Op de tafel liggen boekjes en een rammelaar. En soms gaat haar mondje veel sneller en vaker open als ze ergens mee bezig is.
Tja, het is toch wel begrijpelijk dat ze zich nog niet zo lang kunnen concentreren op het eten.
Als we bijv bezoek hebben is het niet nodig want dan heeft ze genoeg afleiding en gaat haar mondje ook steeds automatisch open. Is dan toch eigenlijk hetzelfde, toch??

Bij de fles moet ze juist absoluut geen afleiding hebben, want anders drinkt ze niet.

gr,
Sabine

Terug
Bovenaan