Spelen

Hallo medemoeders,

Mijn eerste berichtje hier....
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Petra 29 jaar, getrouwd met Jeroen en mama van Jasper en Anouk. Jasper is geboren op 5 sept. 2003 en na twee dagen bleek dat hij een heel ernstige hartafwijking had, die na vele onderzoeken niet te opereren bleek. Jasper is bij ons thuis na 12 dagen overleden..... Geluukig mochten wij weer zwanger worden en Jasper heeft sinds 9 febr. j.l. een pracht zusje! We genieten volop van haar, maar hebben ook natuurlijk onze verdrietige momenten, maar Jasper zit voor altijd diep in ons hart. Anouk geeft ons weer een stukje levensvreugde en toekomst.

Het gaat goed met Anouk, ze is 9 dagen eerder geboren dan de uitgerekende datum (ik beningeleid, het was te spannend allemaal) de eerste 2 weken dronk z enog niet echt voldoende, maar hier komt steeds meer bij. Ze groeit ook voldoende.Ik lees bij iedereen over schema's e.d. met tijden erbij, maar dat wisselt bij ons heel erg.
Anouk slaapt tussen de voedingen de ene keer 2, de andere keer 3 en ook weleens 4 uur, meestal 3 uur. DAn begint ze ook echt te huilen van de honger en dan krijgt ze haar fles, vaak is ze daarn azo moe dat ze in onze armen in slaap valt en we brengen haar dan naar bedje. Wel heeft ze nu meer wakkere tijden en ook haar huiluurtje

Nu lees ik bij iedereen over slapen-voeding-spelen-slapen, idt houden wij ook wel aan, maar ik vraag mij af wat jullie onder spelen verstaan. Liggen jullie kindjes al in de box en kunnen ze daar dan echt een tijdje door brengen. De laatste paar dagen heb ik Anouk in haar wipstoeltje in de box gelegd en dankijkt ze met grote ogen rond. Maar ik kan nog niet echt zien of ze het heel leuk vind, ze kijkt er zo ernstig bij. Verder klets ik veel met haar en zing ook wel liedjes, maar dat is het dan ook wel. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal doen met jullie baby's van rond de 4 weken.

Ik heb al weer een heel verhaal, voor nu genoeg.  
Het lijkt mij leuk om ervaringen te delen met anderen

groetjes Petra mama van Jasper en Anouk
 
Hallo,
Wat een tragisch verhaal van Jasper. Het zou niet mogen dat kinderen zo jong overlijden....
Maar over het "schema" wij hebben nooit echt een schema. (zeker nu is de kleine is zo jong nog). Kijk gewoon naar wat de kleine op dat moment nodig hebben. Wat wij onder spelen verstonden was in de box met een mobiel o.i.d, in de wipstoel met een speelboog of lekker op schoot bij papa of mama keuvelen.
Veel speelplezier!!!!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan