spelen

Hallo moeders,

Mijn dochter is drie maanden. Sinds een aantal weken is er zowaar wat regelmaat te bespeuren in ons leventje. Op gezette tijden is ze nu wakker. In de box kan ze zich best goed vermaken, maar na een tijdje begint ze te piepen. Ik wil met haar 'spelen', maar nu is mijn vraag hoe speel je met een kindje van drie maanden? Natuurlijk heb ik zelf inmiddels ook wel een beetje ontdekt wat ze leuk vind, maar ik vraag me af wat jullie doen met je kindje als zie wakker is.

groetjes

Hallo,

Ik heb een heel leuk boekje gekocht. "De leukste spelletjes voor baby en papa". Van Nel Kleverlaan. Hierin staan spelletjes van 0-12 maanden. Ons dochtertje is nu 4 maanden. Ze vindt het heel leuk als we een deuntje fluiten. Wat ook aanslaat is het spelletje: daar kwam een muisje aangelopen en alle varianten hierop. Ze vindt het leuk als de spanning wordt opgebouwd en daarna de ontlading volgt. Wat ook leuk is: met twee handen om het middel vastpakken en dan de lucht in de vliegen. Ons dochtertje lacht heel erg als ze met turbulentie naar beneden komt. Ook het spelletje: klap eens in je handjes blij, blij, blij kun je doen. Ons dochtertje weet al wat er komen gaat bij: zo varen de scheepjes voorbij. (heen en weer wiegen op je schoot, haar hoofd op je knie, haar voeten tegen je buik). Nou, succes met alle spelletjes! Groetjes van Dorien.

Onze zoon is 3,5 maand. Hij vindt het steeds weer leuk om op schoot te zitten met zijn gezichtje naar mij toe. Zelf zak ik dan wat onderuit, zodat we elkaar recht aankijken. Of op zijn rug op schoot, beentjes tegen mijn buik. Ik pak zijn handjes dan en trek hem naar me toe. Dat vindt hij prachtig.

Ze vinden het leuk om naar je gezicht te kijken. En dan moet jij geluidjes maken. Klakken met je tong, en andere rare geluidjes. En inderdaad opbouwende spanning en kiekeboe spelletjes. Ze letten ook vaak op je ogen. Dus daar kun je ook spelletjes mee doen. Je wenkbrouwen optrekken enzo.
Misschien met een kleedje op de grond en daar dan samen rol spelletjes op doen.
Succes!

Ik speel soms het spelleke "en nu gaan we de papa begluren".Dan gaan we met ons tweetjes ons achter de muur zetten.En dan gaat baby piep gluren naar de papa.En dan vlug terug achter de muur.Ze vindt het ook spannend om op haar beentjes te steunen.Zichzelf bewonderen in de spiegel is ook wel leuk.Maar vooral spellekes met opbouwen van spanning.Stillekes dichter komen met de bedoeling om baby is goed te kietelen.

mijn zoon is nu ook 13 weken en hij vindt liedjes zingen, en geluidjes maken erg leuk, ook laat ik hem iedere morgen bloot op bed liggen en maak zo van het wassen een apart ritueel, zo is hij helemaal blij en wordt ie ook weer lekker moe voor zijn middagslaapje
Ook het geven van zijn fruitpotje vindt ie een heel leuk "spelletje" daar ben ik ook wel even mee bezig...

Terug
Bovenaan