Spelen

Hallo allemaal

Ik ben een "nieuwe" moeder, mijn 1e kindje -  een dochtertje - is 2 maanden geleden geboren.
Ze is nu overdag wat vaker wakker en kan ik dus meer tijd  met haar door brengen.
Maar wat voor "spelletjes" kan je zoal met een 2 maanden oude baby doen.
Ik bedoel; met blokken spelen of kleuren gaat niet.
Natuurlijk is lekker knuffelen heerlijk, maar beetje variatie is wel zo fijn.
Iets wat de ontwikkeling of motoriek kan stimuleren....
Heeft iemand een idee of is een 2 maanden oude baby echt te klein??

Groetjes
Pascalle - moeder van Indra -
 
hoi

je zou  je  kleintje voorwerpen kunnen laten zien bijv: een knuffel of een geleurde bijtring.
loop met haar door de kamer en laat haar dingentjes zien.
je kunt haar ook onder de babygym leggen.
het kan ook zijn dat ze hier nog niet aan toe is maar je merkt gauw genoeg of het haar intereseerd of niet.
mijm 1e had daar geen behoefte aan wilde alleen lekker geknuffeld worden meer niet.
bij mijn 2e is dat heel anders die wil alles zien en het liefst ook vast pakken maar dat gaat nog niet hij is nu net 3mnd.

groetjes monique  
 
Hallo Moni,

Hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik had in mijn kraamtijd een babygym cadeau gekregen, maar ik dacht altijd dat Indra daar nog veel te jong voor was. Deze heb ik vanmorgen toch te voorschijngehaald en ja hoor, PRACHTIG vind ze het......
Nudat het buiten zoveel sneeuwt sta ik veel met d'r aan het raam, ze vindt het ook heel interessant om de vlokjes te zien dwarrelen.

Groetjes
Pascalle
 
Babymassage en babygym vinden zulke kleintjes vaak ook leuk. Kijk hier eens voor een filmpje hoe je dat doet: www.bodymindspirit.nl/flyaway/babymassage.htm

Je kindje op haar buik leggen en dan dingen voor haar hoofd houden zodat ze een beetje gaat opkijken is goed voor de ontwikkeling van haar rug- en nekspieren.

Leuk dat je zo actief met je kleintje bezig bent!

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan