Spelen

Hi Girls,

Hier ben ik nog even.
Wat ik me afvroeg he.... of jullie kindjes nog in de box spelen of niet?
Steyn zit bij mij haast nooit meer in de box. Ik heb de box nog wel in de kamer staan, maar daar heeft ie het vrijwel nooit naar zijn zin. Gooit er alles uit enzo. Dus als ik hem wat laat rondscharrelen in huis, vind ie het prima en ik dus ook. Ik hou hem wel in de gaten, maar meestal kruipt hij de keuken in waar zijn speelgoedbankje staat en dan rommelt ie wat met blokken, bekertjes enz. Ik vraag me af of ik daar wel goed aan doe.

Bij de oppas oma's en opa's zit ie overigens nog wel in de box, maar daar kan ie niet zo makkelijk kruipen in huis, want dan moeten ze teveel politieagent spelen. Die hebben vanalles op de grond staan, op kastjes enz. wat bij mij in huis niet het geval is.

Hoe doen jullie dat met jullie kindjes?

x Mir

Hoi,

Hier een beetje hetzelfde probleem. Heather wil niet meer in de box, maar ze is te veel bezig met rondlopen om rustig te spelen. Ik merk wel dat ze  de laatste tijd  meer 'rust in d'r kont' begint te krijgen, en dat ze uit zichzelf even gaat zitten om ergens mee te spelen.
Wat wij ook wel doen is haar in de kinderstoel zetten met wat speelgoed, potloden oid. Gaan wij ook aan tafel zitten (met een boek, tijdschrift) en dat werkt redelijk goed. En hier is onze lage tafel in gebruik als kinderspeelplaats. Kan ze mooi staan én spelen tegelijk.
Verder kan ik me wel voorstellen dat ze alleen maar wil lopen. Het is natuurlijk ook geweldig als je het eindelijk kan en dan moet er ook goed geoefend worden. De lol gaat er vast wel weer eens vanaf.

Groetjes, KT

Hier wordt de box nog wel regelmatig gebruikt.
Een aantal weken geleden vond Efraim er ook weinig meer aan maar ik heb toch even doorgezet.
Ik merk echt dat hij het nodig heeft om er even tot rust te komen.
Nu gaat het weer heel goed en speel meneer ongeveer 30 - 45 minuten achter elkaar in de box. (Is voor mij ook wel lekker...)

ook hier wou ze niet meer in de box.
dus de box is oudjaarsdag naar zolder verdwenen.
daar waar de box stond ligt nu een kleed met al haar speelgoed en daar gaat ze wel heerlijk zitten spelen, wat ze in de box niet meer wou..
en verder loopt ze rond.

groetjes danielle

Terug
Bovenaan