spelen

Hoi,

waar spelen jullie kleintjes op t moment mee? Of waar zijn ze mee bezig,

Isis met boekjes, in alle maten en soorten, dingen geven en nemen, poes achterna lopen, emmertjes met blokjes, blokkenkar, groot Nijntje knuffel , ons observeren en woorden nazeggen, eten en drinken (topper!), soms stukje tv kijken (Tik Tak, Tele tubbies) Op de fiets vind ze het heerlijk, in de wagen zit ze gelukkig ook nog goed (maar niet te lang) Het is een ondernemend meisje, die uitdaging en ruimte nodig heeft (in de box gaat ze bijna niet meer)

Ik ben benieuwd,

x Esther (mv Isis 29-11-2006)

Steyn speelt vooral met blokken. Kleine houten blokken in allerlei kleuren en vormen en met lego duplo. Niet dat hij er al torens mee kan bouwen, maar hij legt ze op elkaar en gooit het weer om of sleept ermee door heel het huis. Verder is ie echt dol op zijn stapelbekertjes van fisher price. Het stelt niks voor, zijn gewoon gekleurde plastic bekertjes die je in en op elkaar kunt zetten, maar hij kan er best een tijdje mee zoet zijn. Waar hij ook gek op is, zijn mijn pannen. Als hij die ontdekt heeft, is het echt dolle pret. Met die deksels rammelen, blokjes erin gooien enz. En een stilzitter? Nee, dat is onze Steyn niet. En ook geen boxmannetje. Ik heb de box nog staan, maar hij zit er vrijwel nooit meer in. Hij is echt ondernemend en volgt mij overal. Verliest me geen seconde uit het oog en ik hem ook niet, want hij jaagt nogal eens achter de hond aan. Verder heb ik een zgn. vingerpopboekje en dat vindt ie ook helemaal geweldig. Een tijdje geleden kon ie zich ook prima vermaken met de krantenbak waar ik dan oude folders in had liggen. Dan was binnen de kortste keren de hele keuken ermee bezaaid. Maar dat vind ie nu niet meer zo interessant. Autootjes heeft ie wel, maar hij heeft nog niet echt het benul ervan wat je daarmee kunt doen. Soms heeft ie mazzel als ie er een lel tegengeeft, dat dat autootje dan door de keuken rijdt :)

Liefs,
Mir (mv Steyn 25-12-2006)

Erikjan is bezeten van de trekkers. Hij heeft een traptrekker, nog veel te groot, maar daar mag ik hem op duwen. Wat je met autos kan doen weet hij al minstens een half jaar, rijden en brrrrrr zeggen. Zijn loopauto heeft hij ook ontdekt,, net al het loopwagentje en de grote vrachtwagen. Verder vind hij de bak met autos leuk, de bak met duplo-primo, zo'n plastik vormenstoof met 10 vormpjes, hij kan er echt de vormpjes in doen, de kastjes leeg halen en ook achter de honden aan lopen. Maar het mooiste is bij opa op de trekker. 't dus echt een jongen! Al kan hij ook heel lief met knuffels rondlopen, dicht tegen zich aan gedrukt, heel lief.

Janine

Thomas (14 mnd) heeft vanmiddag bij oma op de "trap"trekker gereden. Vond ie ook heel leuk. Lekker op de deel tussen de koeien. Hij vindt koeien aaien ook heel leuk.
Verder speelt Thomas graag met spulletjes die je in een bakje/doos kunt doen en er dan weer uithalen en weer erin enz. En heel favouriet is lopen. Liefst met twee dingen in z'n hand en 1 ding in z'n mond.

groetjes Ida

onze bas(13 mnd) kan op dit moment niet zo goed alleen spelen,het liefst heeft hij zijn treintje waar hij balletjes in moet doen die dan gaan draaien,en er komt een leuk muziekje uit,t lieftst wil hij dat ik bij hem kom zitten,dat is inmiddels wel een probleem geworden(lees ook verder hier op dit forum.hij heeft verder wel blokken een loopauto,puzzels boekjes ballen en knuffels enz.groetjes wiebe

Lara is gek op boekjes lezen; ze komt dan ook regelmatig aanlopen met een boekje. En als je zegt; zullen we een boekje lezen?! Dan gaat ze helemaal schaterlachen en enthousiast doen!
Verder vliegen de blokken en sjoelstenen (spaaractie van de Plus geweest) vaak door de kamer. Lara is nogal van het gooien momenteel. Ook d'r Pooh-auto met geluidjes en licht heeft ze helemaal ontdekt. Als ze een muziekje aan heeft gezet gaat ze uitgebreid dansen, hopsen en met d'r vingers in de lucht "dirigeren".
Ook muziek van K3 kan op zo'n reactie rekenen!

Na een paar kangaroe/koala-weken (alleen maar aan je broekspijpen hangen en rondgesjouwd willen worden) kan ze nu weer heerlijk alleen spelen! Wij genieten ervan!

Terug
Bovenaan