spelen

hoi dames,

ik vind het heel lastig om dingen te verzinnen waarmee ik met mijn dochter van 14 maanden kan spelen samen met haar.
ik zet haar vaak bij een muziektafeltje en een 'kermisje' waar ook muziek uit komt. daar vermaakt ze zich wel goed mee, alleen voel ik me dan 'altijd' verplicht om bij haar te zitten, maar na 10 min ben ik er wel op uitgekeken. (dit is vooral aan het einde vd middag of begin van de avond, als je niet echt naar buiten kan)
wat doen jullie om jullie kindje te vermaken?
 
Ik vind het steeds makkelijker worden om m'n dochtertje te vermaken (ze is nu 17 maanden).
Dit zijn dingen die wij samen doen:

- Spelen met duplo, torentjes bouwen.
- Naar buiten kijken
- De dagelijkse dingen, schoonmaken, de was doen, opvouwen, strijken.
- Boekje lezen
- Stoeien (vooral na het eten even met papa)
- Samen eten koken (ze wil altijd alles zien, dus gaat ze op het aanrecht zitten als ik bezig ben)
- Muziek opzetten, dansen
- Filmpje van nijntje kijken (doet ze alleen, als ik even met het eten bezig ben)
- Tekenen, kleuren
- Als het weer meezit, zet ik haar fietsje in de tuin en laat ik haar daar rondlopen.
Als ze al kan lopen, is het leuk om haar te gaan 'pakken'. Mijn dochtertje gaat dan helemaal gillen van plezier!
 
dat zijn inderdaad leuke dingen om te doen ja. alleen mijn dochter rolt alleen nog maar. en inderdaad het stoeien vindt ze erg leuk... hoe harder hoe beter lijkt het af en toe wel ;-)
hebben er mensen nog meer tips?
 
Mijn dochtertje van 14 maanden kan ook nog niet lopen maar idd stoeien vindt ze heel leuk. Hier is een bal ook erg in trek, samen rollen met de bal. We hebben een stoffen bal en een groter exemplaar van hello kitty. Vindt ze prachtig. Een boek met vormpjes ... samen er uit halen en er in.
 
Hoi,

Mijn dochter is ook 14 maanden. Wij 'kleuren' vaak samen aan tafel. En ze is verzot op boekjes lezen. Ik werk in de bibliotheek en neem met grote regelmaat afgeschreven boeken mee. Daar hoeft ze dan niet perse voorzichtig mee te zijn, hoewel ze nog nooit een bladzijde heeft gescheurd. Lekker samen kijken en lezen. Dit geeft ook een rust moment voor een kind. Duplo bouwen (dierentuin) geeft ook een hoop plezier. Ze vindt het leuk als wij een dier noemen uit de dierentuin die zij dan haalt en brengt. Ook rollen met een bal is een succes. Verder hebben wij sinds kort een tentje van de HEMA waar ze zich graag in verstopt. Ze vindt het dan leuk om kiekeboe te spelen.

Succes!
 
Hoi,

Ik denk dat je niet moet proberen haar te vermaken, je kunt beter proberen haar zelf te laten spelen.
Geef haar een tasje met verschillende dingetjes erin(of een oude handtas van jou) en laat haar haar gang gaan, het is voor haar en voor jou veel prettiger als ze zichzelf kan vermaken, zeker als er nog eeen kindje bij zou komen!
Ik heb drie jongens en natuurlijk speel ik met ze, maar daar heb ik niet de hele tijd tijd voor, wat ik ook vaker doe is ze laten helpen, ben je aan het poetsen, geef haar dan ook een doek of handveger en blik, vinden ze vaak harstikke leuk!
Wat ik wel altijd samen doe is tekenen of knutselen, of ik ga er in ieder geval bij zitten en teken zelf ook wat!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan