Spelen?!

Hoe spelen jullie met je kleintje en hoe laten jullie ze zelf spelen. Zover dit op dit moment aan de orde is? Ik merk de laatste tijd dat Caileigh na de ochtendfles nog 2 uur max slaapt en dan klaar wakker is. Ik leg haar in de box, laat haar wat kijken en geluidjes maken tegen de knuffel. Echter begint ze al vrij snel te jengelen in de box. Als ik dan denk dat ze moe is en haar in bed leg krijst ze daar vervolgens de boel bij elkaar. Ik kan haar gerust een tijd laten liggen maar slapen dus mooi niet.
Vind het erg lastig daar juist mee om te gaan.

Jonna kijgt om 8 uur de fles en is dan 2 uur wakker

ze ligt dan in de box, soms plat soms in het wippertje. kijkt naar de mobile of naar het speelgoed wat er hangt. sinds ze 6.5 week is slaat ze soms ook naar haar speelgoed, dat is wel heel vroeg hoor, nog vroeger dan haar zus met 8 weken.
Ik kleed haar zus dan aan, ontbijt samen en als we klaar zijn gaat Mara spelen en pak ik Jonna.
Ik ga dan lekker op de bank liggen met de knieen hoog en leg haar op mijn bovenbenen, zo kan ze rondkijken en mama zien.
ze valt vanzelf in slaap en dan doe ik mijn knieen omlaag en pak haar over naar bed.
Middags als MAra slaapt is ze ook vaak wakker, dan gaan we samen op de bank of op bed liggen. Ze draait zich vanzelf naar mij toe en kruipt ofzo dichterbij. Niet gewoon kruipen hoor maar ze weet zich wel te verplaatsen. Dan lekker mama aankijken en mooie lachjes schenken.

vannacht was ze echter om half 4 klaarwakker, mama supermoe want haar zus had mij tot 3 uur wakker gehouden. Nou bedje naast mijn bed, kan zij mij aanstaren terwijl ik slaap, doe je je ogen open en zie je haar mooie lachje hihih
Kids laten je niet slapen maar ze zijn te lief om boos op te worden

Ze zijn nog te klein om zichzelf lang te vermaken,15 min op deze leeftijd is vaak al heel wat....Rivano kan soms al wel zo 30 min in zijn hangmatje in de box hangen,knap vind ik dat,want mn andere 2 deden dat op die leeftijd niet...ook kan hij soms een uur rondkijken in de kinderwagenbak voordat ie slaap(ook al nieuw voor mij)en verder is het een lekker kroelventje,die in de ochend 1 a 2 uurtjes wakker is en eind middag/begin avond,(veel willen drinken,kroelen en rondkijken,heerlijk!
merk wel dat ie veel meer wakker is dan de 1ste 2 weken.

liefs jootje

Wat een goede vraag! Ik vind dit zelf ook heel erg moeilijk, weet niet zo goed wat ik daarmee moet, ik kan haar ook niet de hele tijd vasthouden...en in de box is ze snel verveeld...

Luana is nu 8,5 week en ook zij slaapt nu veel minder. De laatste dagen is het zelfs zo dat ze niet langer dan een half uurtje slaapt en dan huilend wakker word. Ze is dan wel moe maar kan op de een of andere manier niet meer slapen.

'S morgens na de eerste fles van 5.30 slaapt ze gelukkig nog wel door tot ongeveer 8/8.30 uur. Dan een fles en een poos spelen in de box en op schoot. Als ik haar moe wegleg dan slaapt ze een half uurtje en dan is het klieren tot de volgende fles. Dan is ze zo moe dat ze meteen weer een half uurtje slaapt en dan toch weer wakker, en zo gaat het door tot de fles van 19.00 uur, daarna valt ze uitgeput in slaap en moeten we haar om 21.30 wakker maken voor de laatste fles en dan weer slapen tot ongeveer 5.30/6.00 uur. Hopelijk is het een fase want ik kom momenteel nergens aan toe zo!

Geen tips dus want het is hier hetzelfde haha.
Liefs ciomama

wij hebben een schommelstoeltje vroeger de standaard maar nu de link-a-doos van fisher price.
ze ligt hier lekker in rond te kijken en als ze beweegt schommelt die. kan ze zich heel goed in vermaken.
merk ook als ze in min armen ligt tv kijkt.
plat in de box vindt ze minder maar in het wippertje houdt ze het langer vol!
of ik leg haar bij me op de bank, kan ze rondkijken, zusje die haar op schoot wil enzovoort

succes en wees creatief

Terug
Bovenaan