Spelletjes met de baby

Hi,

Wat doen jullie met jullie kindjes qua spelletjes en leuke dingetjes. Mijn dochter is nu 10 weken oud. Gekke bekken trekken vond ze eerst heel leuk, maar kijkt ze me aan van   'Mam, verzin eens iets nieuws, want dit weten we nu wel' !.

Groetjes
Brootje

Ik doe vanalles met mijn dochter. Ze vindt het erg leuk om op haar buik de wereld te verkennen. Ik leg haar dus elke dag een paar keer op haar buik op verschillende plekken in het huis. Vaak probeert ze ook op haar rug te draaien.

Ook vindt ze het super om te kletsen. Met name na de borstvoeding vindt ze dit leuk. Dan begint ze allemaal geluiden te maken. Het wordt steeds gevarieerder en steeds harder. Gisteren begon ze zelfs een beetje te schateren.

Verder is ze dol op haar nijntjes mobile die boven haar box hangt. Hoe vaak ik haar er ook neerleg, ze blijft het geweldig vinden al die nijntjes!! Vooral als ze bewegen, maar ook stilstaand zijn ze een groot succes.

Tot slot ben ik sinds een paar dagen ook begonnen met voorlezen. Dat vindt ze volgens mij ook erg gezellig. Ze kijkt naar het boek, hoe ik de bladzijden omsla en er vanalles bij vertel een aanwijs. Ze begrijpt er volgens mij nog niets van, maar vindt het best gezellig.

Echte spelletjes is ze volgens mij nog een beetje te klein voor. Misschien valt kletsen nog het meeste onder "spelletjes" doen...
Ik ben benieuwd naar andere spelletjes!!

Hoi,

Ik zing met Maarten:ehh Hop paardje Hop (hobbelen op mijn knieen), klap eens in je handjes...., verder laat ik hem vliegen (boven mijn hoofd tillen en dan vliegtuig geluiden maken).

Ik ben me nog aan het verdiepen in de overige oude rijmpjes, versjes en spelletjes....

groetjes Pauline

Hier zingen we en dansen we en trekken we gekken bekken en vliegen we tja we doen eigenlijk heel veel.
het leukste is toch tijdens de potjes dan is het tjoeke tjoeke tjoeke...poortje open en hap haha

Leuk om te lezen allemaal....
Wij doen hier ook zingen tegen jari....vooral mijn dochter vind dat ook geweldig om voor hem te zingen en als hij dan lachend reageert vind ze helemaal super.
Ook brabbelen we met hem en dan komen er ook veel geluidjes uit zijn mond waar die zelf dan zo trots op is....
Ook leg ik hem nu geregeld in de box op de buik zodat hij zijn hoofdje omhoog moet houden en praat dan tegen hem zodat ie me gaat zoeken! Omdraaien kan ie zelf nog niet maar daar help ik hem mee en dat vind ie ook super.
Ik zet hem vaak tegen mijn benen aan die ik ergens opzet zodat hij een soort stoeltje heeft en dan pak ik zijn beide handjes vast en sinds een paar dagen trekt hij zichzelf al in de losse zitstand (het eerste kleine stukje help ik hem wel)
En dan moet je dat kopje van hem zien als ik hem dan complimentjes geef....dan ie zo trots lijkt het wel. En mams is dan nog trotser.
Groetjes Nessie mv Alissa en Jari

Kiekeboe, vindt Jente helemaal geweldig!
We leggen dan een luierdoek over zijn hoofd en die trekken we langzaam weg en zeggen kiekeboe!
Hij moet hier altijd om lachen en probeert ook zelf de luierdoek weg te trekken.

Zingen, voorlezen en kletsen is ook favoriet!

Groetjes Fenneke en Jente (12 weken)

Mijn zoontje is bijna 9 weken. Wij zingen samen liedjes (lijkt net of ie mee probeert te zingen). En met een poppetje proberen hem te laten volgen. van links naar rexhts, van boven naar beneden, en als ie het leuk vind ook rondjes. Hij volgt het poppetje al best goed.
En gezellig kletsen. Hij kijkt eerst een hele tijd naar hoe mijn mond beweegt en gaat uiteindelijk meedoen. Leuk hoor!
Hij houd het nog niet zo heel lang vol allemaal, maar een kwartiertje samen lukt wel. Dan nog een kwartiertje in de box rondkijken, op de buik liggen, in de wipper naar van die beestjes die erboven hangen kijken. En dan is ie wel weer moe en gaan we weer slapen.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan