spelletjes

Mijn zoontje is nu 14 maanden en ik vroeg me eigenlijk af wat voor spelletjes ze nu leuk vinden?

Of dingen waarmee ik zn ontwikkeling kan stimuleren.?



Groetjes

 
Ja dat   vraag ik mij ook af, de mijne is 10 maanden en ik weet ook niet zo goed welke spelletjes met hem te doen die geschikt voor hem zijn. Ik zat er al over te denken om maar een boek ofzo te kopen over dit onderwerp.
 
Mijn zoon is nu 15,5 maand en nu vindt hij houten puzzels leuk en van die vormpjes door gaten duwen. Vorige maand waren zijn voetbal en zijn auto (Winnie de Pooh) favoriet. Hij scheurt trouwens nog steeds de hele kamer door. Deze auto was ook met 10 maanden al favoriet, nog niet om op te rijden, maar wel om op alle knopjes en geluidjes te drukken. Zijn telefoon met muziekjes vindt hij ook geweldig.

Toen hij kleiner was vond hij dingen verstoppen en vinden ook heel leuk (wel makkelijk houden natuurlijk). Met 10 maanden vond hij ook de trap opklimmen erg interessant.

Nu moet het wat avontuurlijker: speeltuintje, wipkip, glijbaan. We tekenen ook af en toe met hem.
 
Hoi,

Ze zijn zo blij met simpele (in onze ogen dan) dingen. Een fles vullen met rijst (dop even vastlijmen als het een priegel kind is)

Een ballon vullen met rijst kan je mooi muziek meemaken.

Tijdschriften scheuren en mee gooien.

Ik maakte voor mijn dochtertje een kleine hindernis baan met een dekbed en een kussen opgerold er onder.

kiekeboe spelen, boekjes met een flapje lezen.

verven in alleen een luier of samen plakken.

vormen stoof, blokken bouwen en omgooien, duplo bouwen.

liedjes zingen met gebaren. Krijten op de stoep of een schoolbord.

succes
 
Terug
Bovenaan