spelling naam

Hey meiden,

Graag even jullie mening over het volgende. Bij ons is het derde trimester nu net begonnen en we zijn bijna uit de naam uit... Er zijn er nog 2 over: Tars of Neil / Niel. En het gaat dus over de spelling van de laatste naam. Van oorsprong is ie Engels en daar komt 'Neil' wat vaker voor dan 'Niel', hoewel deze laatste spelling ook daar echt wel voorkomt. In het Nederlands lijkt de spelling 'Niel' me logischer... Maar ik wil het vooral makkelijk maken voor mijn zoon en vraag me af welke spelling de meeste mensen logischer vinden, daar zal ie dan vermoedelijk later de minste problemen mee hebben. Ik heb zelf nl. nogal een vreemde naam en soms ben je het echt beu dat je alweer maar eens aan het spellen moet... (heb het dan overigens vooral over mijn achternaam hoor, die ik dus bewust niet doorgeef!).
Dus: wat denken jullie ervan?

groetjes,
Indra

Hoi Indra,

Dat is wel een lastige ja, buitenlandse naam in Nederland.
Ik had toevallig een Neil in de klas dus ik had het automatisch zo geschreven.
Dat is dan ook wat ik zou doen.
Ben alleen bang dat hij het toch nog regelmatig zal moeten spellen, maar ja hij  is dan ook wel snel klaar met spellen dus dat scheelt.

Groetjes

Suzanne  

Hoi Indra,

Ik zou het gewoon als Neil schrijven.
Niel ziet er (vind ik) nogal vreemd uit en ik  denk  dat het logischer is, als je de naam hoort,  dat je het als Neil schrijft.
En wat mijn voorgangster ook al schrijft, hij is snel klaar met spellen. Het enige wat hij dan moet zeggen is dat het je het met e i schrijft.
Succes....

groetjes Kruimel

Het is wel een aparte naam, maar ook niet totaal onspelbaar. Het kan veel en veel gekker. In engelstalige landen is Neil een hele gebruikelijke naam en je ziet hier ook steeds meer engelse namen. Ik denk niet dat kindlief dus veel hinder zal ondervinden van de naam.
Ik geef nu 8 jaar les in het voortgezet onderwijs en er komen steeds meer van oorsprong engelstalige namen bij. Soms zijn ze verbouwd naar het nederlands, soms spreek je dezelfde naam bij een ander kind weer anders uit. Dit jaar heb ik leerlingen met namen als Royce, Disney, Kevin, Mitchell, Michael, Maik, Kayleigh, Lizzy, Rachelle, Melvin, Jesse (maar dan uitgesproken als Djessie), en zo zijn er nog wel meer.

Ik zou zeker kiezen voor Niel.

Ontzettend leuke Hollandse naam zo.

Anders vind ik het niet zo leuk eerlijk gezegd, moet dan aan Neil van de Young Ones (met Cliff Richard) denken.

Maar ja smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders heette iedereen hetzelfde.

Succes ermee!

Groetjes Sandra, mama van Fenna en Stijn en 38 + 2 dagen zwanger van de derde.

Terug
Bovenaan